Utomjordingar och Robotar i framtiden.
16 april 2012 01:47 | #2 Jacko91
Att vi skulle va ensamma i vår galax är helt otänkbart , Nasa har redan hittat planeter som ligger perfeckt förutsätningar för liv ska kunna finnas . Männsikor som reser runt i solsystemet i framtiden når inte längre bort än till Mars längre bort är dock inte möjligt med dagens kända teknik som finns . Det finns avandcerad teknik som är offentlig och en som ligger mer än 100 före oss men det hålls mkt under högasta sekretes . Titta på den här videon här finns mkt avancerad teknisk kunnighet . Samt hur Eliten håller kundskapen gömd för allmäheten och att dom mäktigaste på planeten ska kunna ligga ett steg före .
http://www.youtube.com/watch?v=8T0ckf005qo&feature=related
20 april 2012 20:29 | #3 aquila
Man använder inte youtubefilmer som källa. Det är bara tragiskt.
Och nej, det är inte otänkbart. Enligt Drakes ekvation http://www.ne.se/drakes-ekvation så så finns det bara runt en planet med liv i Vintergatan. Fast den är skapad på 60-talet, så man tar det med en nypa salt.
Vad finns det för teknik som ligger mer än 100 före oss? Hästar? Kaniner? Vattenflaskor?
Och om "Eliten" vill ligga ett steg före oss, så måste någon har märkt det. Tror du att några gamlingar som skulle meka ihop en raket utan att det märks? Det märks ju inte att de beställer 200 kg kevlar i veckan. Och alla som tittar på Google earth, de märker inte om det är en hemlig raketstation i Masyaf typ.
Någon måste ha märkt det i sådana fall.
Illuminati finns inte. De är bara politiker som slickar EU:s rövhål efter en diarré-attack.
17 juni 2012 20:47 | #4 gormiti100
@aquila du måste ju för fan tänka lite, om dom mäktigaste på planeten skulle bygga raketer så skulle det inte visas på google earth! dom skulle täcka för der, ersätta det med skog eller öknen eller vad som helst.
18 juni 2012 16:33 | #5 MajorLenny
Vad skulle man använda de stora vandrande robotarna till?
Såklart det finns liv på andra planeter, om forskarna som säger att det finns så många planeter inte har fel.
Det kommer nog inte vara något problem att tillvärka stora avancerade robotar i framtiden men jag tror inte det kommer göras eftersom man inte har någon användnig för dem vad jag vet, om du vet någon relevant anledning så är jag tacksam om du skriver den :)

P23
Medlem
15 april 2012 22:08 | #1 Kingenfifan
Har nyligen tittat på massa filmer som handlar om utomjordingar och robotar. Det är faktiskt ganska intressant, kan vi verkligen vara den enda planeten med liv på?!! Jag hoppas verkligen att vi någon gång långt i framtiden kan undersöka längre ut i universum. Tekniken har utvecklats enormt under de senaste 100 åren. Det är som roligt att sitta och lyssna på min farmor när hon berättar om vad dom hade och hur dom hade det då. Btw ungefär 80 år sen alltså. Om man tänker på hur tekniken har utvecklats tänk då 100 år i framtiden. Kan man se avancerade robotar som går runt på jorden? Någon gång långt i framtiden finns det någon chans att det finns så avancerade robotar som tex: Transformers robotar. ?? Diskutera gärna, och tror ni på andra liv på andra planeter? Uppskattar svar.