Illuminati

1 2 3 4
MadHatter
P19
Medlem

20 februari 2011 12:32 | #41 MadHatter

Skrivet av raaazmuus View Post
Har gjort lite researches på b.la Youtube.

Du kanske borde lära dig ett och annat om källkritik...
Och YT är ju verkligen rätt sida att göra researches på. glare

AnArchoz
P19
Medlem

20 februari 2011 14:54 | #42 AnArchoz

6 Kvinnliga dansare.
6 Våldtäkter.
6 Manliga dansare.
Det är; 666.
Typiskt. Illuminati finns fortfarande, oja.

Ja, detta är inte alls för filmupplevelse - eller en slump. Det måste vara illuminati - som inte heller är relevanta för dagens samhälle. Vad spelar det för roll om det finns 666 i en film?

kojer-95
P23
Medlem

20 februari 2011 22:04 | #43 kojer-95

de måste ju finnas läste någonstans att det var ilummnati som fick hitler att ta över tyskland i gengäld ville de ha bort alla zigienare men hitler gick för långt och utrota bl.a judar också och då såg de till att han förlora kriget väldigt skumt.

MadHatter
P19
Medlem

20 februari 2011 22:44 | #44 MadHatter

Skrivet av kojer-95 View Post
de måste ju finnas läste någonstans att det var ilummnati som fick hitler att ta över tyskland i gengäld ville de ha bort alla zigienare men hitler gick för långt och utrota bl.a judar också och då såg de till att han förlora kriget väldigt skumt.

Och vad är din källa till det här påståendet??

zerkhan
P20
Medlem

21 februari 2011 20:33 | #45 zerkhan

Skrivet av kojer-95 View Post

Jamen juste! Det stämmer säkert! Fast nä :(

skillzet
P
Medlem

7 mars 2011 18:37 | #46 skillzet

kan nån förklara för mej va ilumaniti är för nåt plz är det t.ex som 9/11?

Borttagen medlem

7 mars 2011 18:47 | #47 Avslutat konto

Skrivet av skillzet View Post
kan nån förklara för mej va ilumaniti är för nåt plz är det t.ex som 9/11?

Hemligt samfund med mäktiga personer som sägs styra världen egentligen.

rodriguez
P21
Medlem

7 mars 2011 22:18 | #48 rodriguez

Illuminati sägs ju vara ihopkopplat med djävulen.
Så som jag vet så pratar djävulen baklänges, han brukar leverera sitt budskap genom att sjunga, och han går baklänges. De jag vill säga med det är att det sägs att många artister är med i Illuminati t.ex Jay-Z, Rihanna, Eminem, Tupac, Lady Gaga, Michael Jackson och några till.

Alla dom är artister som sjunger(dom levererar det dom vill säga genom sång) och som jag sa tidigare så levererar djävulen sitt budskap genom att sjunga. Djävulen pratar baklänges, det är därför man spolar tillbaka låtarna så att man kan hitta "subliminal messages" i dom, många låtar blir bakspolade och där så hittar man olika "subliminal messages". Djävulen går baklänges, vem var det som gjorde den kända moonwalken?.... Jo Michael Jackson för er som inte vet vad moonwalk e det är när Michael Jackson går baklänges. Jag har inga källor för det här, det är nått jag har "kommit på själv". :D

Om ni vill lyssna på nån låt som verkligen handlar om Illuminati då bör ni verkligen lyssna på Jay-Z's låt D'evils, den e bara om Illuminati. Refrängen går såhär:

"Dear God, I wonder can you save me?"
"Illuminati want my mind, soul, and my body..."
"Dear God, I wonder can you save me?"
"Secret society, tryin' to keep they eye on me..."

eken96
P16
Medlem

14 juni 2011 15:02 | #49 eken96

Jag tycker att konspirationsteorier är väldigt intressant.

Själv känner jag mig väldigt skeptisk till många konspirationsteorier.. T.ex. Det känns extremt skumt att en mängd mäktiga människor skulle kunna leda en hel nation med subliminala(stavning) meddelanden. Men när man spolar saker baklänges så blir man väldigt fundersam.
Påtal om baklänges så tycker jag att Rodriguez skrev ett roligt inlägg just om baklänges teorin.
Visste ni förresten att om man tar Obama's "Yes we can" baklänges låter det lite som "Thank you, Satan". Vilket känns skumt eftersom många påstår att Obama är styrd av Illuminati och att djävulen är en stor del av Illuminati...

Som sagt... Det jag får lära mig från media tar jag alltid med en nypa salt, men visst är det underhållande? :D

zerkhan
P20
Medlem

14 juni 2011 18:03 | #50 zerkhan

Skrivet av AnArchoz View Post
6 Kvinnliga dansare. 6 Våldtäkter.
6 Manliga dansare.
Det är; 666.
Typiskt. Illuminati finns fortfarande, oja.

Ja, detta är inte alls för filmupplevelse - eller en slump. Det måste vara illuminati - som inte heller är relevanta för dagens samhälle. Vad spelar det för roll om det finns 666 i en film?

Eller hur!? Bara för att musiker/filmer blandar in 666, Illuminati, Frimurarna etc i sina verk betyder inte det att dom finns! Ni fattar kanske inte själva att dom tjänar multum på att såna som ni börjar uppmärksamma allt detta som ni hittar i filmerna eller låtarna...

IronyFist
P21
Medlem

14 juni 2011 18:41 | #51 IronyFist

Illuminati finns här i LKPG. Scandic har ett hotell här som heter "Frimurarehotellet". Någonstans på det huset, Kkommer inte ihåg vart) finns ögat, frimurarnärket, eller mer känt som Illuminati's symbol (Allseeing Eye).

Passerar det huset ett par gånger i veckan och har haft tid att titta på det en del. Faktum är att du har rätt om att det finns en frimurarsymbol på väggen som vätter mot Vasavägen, Linköpings paradgata. Däremot kan jag inte minnas något Allseende Öga någonstans på huset.

Att frimurarmärket finns där är dock inte särskillt konstigt för huset i fråga uppfördes av frimurarna och används fortfarande som deras centrala organisation i Östergötland (har en ingift släkting som är frimurare och han berättar glatt om vad dom gör och deras historia).

Men vi kan ju också om vi fortsätter upp på Vasavägen, om vi utgår från Resecentrum, i Linköping och tar till vänster innan Statsteatern, in på Platensgatan. Här finns ett annat intressant hus precis bakom teatern. Om man tittar på något av husets balkonger eller dörrarna på huvudentrén (syns på de andra dörrarna som är gjorda i samma stil) så ser man ett distinkt mönster. Balkongräckena och dörrens träramar är formade som hakkors (övriga dörrar utom huvudentrén har dock någon ändrat på så att det bara är ett rutmönster). Hur förklaras detta då? Är det så att nazister byggde huset? Nej då, det är så att företaget ASEA lät uppföra huset innan 1930-talet då de hade ett hakkors som sin symbol. Konstigare än så är det inte.

Klarinettfett
P18
Medlem

3 juli 2011 22:14 | #52 Klarinettfett

Jag tror att den absolut största konspirationen är alla konspirationsteorier. Till slut så kommer folk inte tro på något alls längre, och staten kan göra precis vad fan dom vill.

ForsakenArcher
P18
Medlem
pirka
P23
Moderator

1 oktober 2011 18:29 | #54 pirka

Fan vad jag måste komma med mitt enorma inlägg här snart! Gah är så lat, men älskar att "hobbyforska" om detta! Kommer med edit då jag pallar!

zerkhan
P20
Medlem

1 oktober 2011 21:41 | #55 zerkhan

Jag förstår inte hur folk kan ta alla jävla YT videos så seriöst, och faktiskt använda dom som legitima källor... Alla videor som handlar om att Barack Obama är klonad, Vatikanstaten har lönnmördare och alla andra idiotiska teorier från Vinnie Paz låt "End of days" som för övrigt citerades här tidigare verkar övertyga er. Men saken är ju den att om man googlar snabbt på dessa teorier hittar man direkt hur extremt löjliga dom är, vilket "bevis" ni än hittar kan ni prova googla det ordet samt "debunked" efteråt! Ofantliga mängder lögner och bullshit, samt att dom drar fram alla slumper som finns. Känns lite som extreme Glenn Beck style (http://www.youtube.com/watch?v=uLs4bcjkwfg).
Tacka vet jag Jon Stewart! Smartaste och roligaste amerikanen ever :D

Alpaqaw
P17
Medlem

17 oktober 2011 22:39 | #56 Alpaqaw

Har ingen här sett Konspiration 58? tongue

zerkhan
P20
Medlem

18 oktober 2011 10:17 | #57 zerkhan

Skrivet av Alpaqaw View Post
Har ingen här sett Konspiration 58? tongue

Är du seriös med den där? För det är en så kallad "mockumentär", gjord av några Svenskar. Det vill säga, den är inte seriös :O

Alpaqaw
P17
Medlem

18 oktober 2011 22:02 | #58 Alpaqaw

Skrivet av zerkhan View Post
Är du seriös med den där? För det är en så kallad "mockumentär", gjord av några Svenskar. Det vill säga, den är inte seriös :O

Yes box! Jag var mycket seriös.

zerkhan
P20
Medlem

19 oktober 2011 10:56 | #59 zerkhan

Skrivet av Alpaqaw View Post
Skrivet av zerkhan View Post
Yes box! Jag var mycket seriös.
[img]http://avatar.identi.ca/1765-96-20090311100848.jpeg[/img]

Man vet aldrig på det här forumet =)

Keym4rt
P12
Medlem

15 juni 2012 14:22 | #60 Keym4rt

Ni kan pröva att skriva
www. (Illuminati baklänges) .com ;)

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.