Illuminati

1 2 3 4
Borttagen medlem

3 januari 2011 01:33 | #1 Avslutat konto

Roligt att det fanns en ny flik på forumet, passar på att utnyttja den nu då :p

Vad tror ni om Illuminatin? (En konspirationsteori som dök up 1776) Är den sann eller är den helt påhittad? Finns det ett hemligt samhälle? Kontrollerar regeringen oss?

Jag tror att detta kommer att bli ett väldigt roligt samtalsämne..

frste26
P17
Medlem

3 januari 2011 01:47 | #2 frste26

fanns nog under renässansen men inte nu längre tror jag :P

Borttagen medlem

3 januari 2011 01:54 | #3 Avslutat konto

Skrivet av frste26 View Post

Illuminati fanns definitivt inte under renässansen. Då var man galen i trubadurer och krig.

Jag tror lite av Illuminati är sann. Jag tror att dom försökte kontrollera mänskligheten. Jag tror dock att Illuminati inte finns längre. Även om dom fanns så skulle dom inte ha kunnat gömma sig i skuggorna så här länge.

frste26
P17
Medlem

3 januari 2011 02:08 | #4 frste26

Skrivet av Sherlock View Post
Illuminati fanns definitivt inte under renässansen. Då var man galen i trubadurer och krig.
Jag tror lite av Illuminati är sann. Jag tror att dom försökte kontrollera mänskligheten. Jag tror dock att Illuminati inte finns längre. Även om dom fanns så skulle dom inte ha kunnat gömma sig i skuggorna så här länge.

haha förutom att alla de stora vetenskapsmännen avrättades av kyrkan under renässansen eller iaf många sen så var det då vetenskap och kyrka va som störst fiender men det var även då vetenskapen började få övertaget...

Borttagen medlem

3 januari 2011 02:11 | #5 Avslutat konto

Illuminati fanns definitivt inte under renässansen. Då var man galen i trubadurer och krig. Jag tror lite av Illuminati är sann. Jag tror att dom försökte kontrollera mänskligheten. Jag tror dock att Illuminati inte finns längre. Även om dom fanns så skulle dom inte ha kunnat gömma sig i skuggorna så här länge.
haha förutom att alla de stora vetenskapsmännen avrättades av kyrkan under renässansen eller iaf många sen så var det då vetenskap och kyrka va som störst fiender men det var även då vetenskapen började få övertaget...

Vilka idioter.

frste26
P17
Medlem

6 januari 2011 00:14 | #6 frste26

Skrivet av Joh316 View Post
Illuminati fanns definitivt inte under renässansen. Då var man galen i trubadurer och krig. Jag tror lite av Illuminati är sann. Jag tror att dom försökte kontrollera mänskligheten. Jag tror dock att Illuminati inte finns längre. Även om dom fanns så skulle dom inte ha kunnat gömma sig i skuggorna så här länge.

Vilka idioter.

har ändrat mig efter att ha sett en serie någon länkade... de finns :P

itwillburn
P19
Medlem

6 januari 2011 00:21 | #7 itwillburn

Finns lite goa saker på dollar-sedeln som får en att fundera...

IronyFist
P21
Medlem

6 januari 2011 13:59 | #8 IronyFist

Ni har inte sett nåt.... Dom finns inte... Jag är absolut inte med....

Nej men seriöst så kan jag tänka mig att dom fanns förr men jag tvivlar på att dom finns fortfarnde. Men man vet aldrig... *ser sig misstänksamt omkring*

frste26
P17
Medlem

6 januari 2011 14:09 | #9 frste26

haha vet ni något jag upptäckte i måndags när jag åkte pendeln jag kollade ut och vid en perong såg jag en av illuminatisymbolerna sprayad på ett berg :P

arebokert
P19
Medlem

6 januari 2011 14:35 | #10 arebokert

haha vet ni något jag upptäckte i måndags när jag åkte pendeln jag kollade ut och vid en perong såg jag en av illuminatisymbolerna sprayad på ett berg :P

Förmodligen några fjortisar som precis lärt sig ett nytt ord ^^

frste26
P17
Medlem

6 januari 2011 15:06 | #11 frste26

Skrivet av arebokert View Post
Förmodligen några fjortisar som precis lärt sig ett nytt ord ^^

nej inget ord en av deras symboler :P

Borttagen medlem

6 januari 2011 15:06 | #12 Avslutat konto

Illuminati finns forfarande bara de att dom är så mäktiga att dom styr regeringen i usa ( vet inte om dom styr nån annan stans) (finns även nån teori om att barack obama är klonad från nån egyptisk konung och styrs helt av Illuminati). Illuminati använder musik och filmindustrin för att styra männskligheten, ´dom placerar in dolda budskap i musiken och filmerna, Eminem sålde sin själ *(som de kallas) till dom och sjöng dolda budskap åt dom, men nu ångrar han allt han har gjort och kämpar emot dom ( i Eminems låt Not afraid är riktad mot Illuminati) Micheal Jackson var också inblandad i Illuminati och han tänkte avslöja allt på sin konsert men han blev ju mördad förre av Illuminati, sök på the music industry exposed på youtube ( tror dom hete så) så finns det filmer där med olika delar som berättar mer.
.

Borttagen medlem

6 januari 2011 15:10 | #13 Avslutat konto

Skrivet av markus96 View Post
Illuminati finns forfarande bara de att dom är så mäktiga att dom styr regeringen i usa ( vet inte om dom styr nån annan stans) (finns även nån teori om att barack obama är klonad från nån egyptisk konung och styrs helt av Illuminati). Illuminati använder musik och filmindustrin för att styra männskligheten, ´dom placerar in dolda budskap i musiken och filmerna, Eminem sålde sin själ *(som de kallas) till dom och sjöng dolda budskap åt dom, men nu ångrar han allt han har gjort och kämpar emot dom ( i Eminems låt Not afraid är riktad mot Illuminati) Micheal Jackson var också inblandad i Illuminati och han tänkte avslöja allt på sin konsert men han blev ju mördad förre av Illuminati, sök på the music industry exposed på youtube ( tror dom hete så) så finns det filmer där med olika delar som berättar mer. .

Intressanta teorier, finns det fakta?

Borttagen medlem

6 januari 2011 15:20 | #14 Avslutat konto

Skrivet av Axiom View Post
Illuminati finns forfarande bara de att dom är så mäktiga att dom styr regeringen i usa ( vet inte om dom styr nån annan stans) (finns även nån teori om att barack obama är klonad från nån egyptisk konung och styrs helt av Illuminati). Illuminati använder musik och filmindustrin för att styra männskligheten, ´dom placerar in dolda budskap i musiken och filmerna, Eminem sålde sin själ *(som de kallas) till dom och sjöng dolda budskap åt dom, men nu ångrar han allt han har gjort och kämpar emot dom ( i Eminems låt Not afraid är riktad mot Illuminati) Micheal Jackson var också inblandad i Illuminati och han tänkte avslöja allt på sin konsert men han blev ju mördad förre av Illuminati, sök på the music industry exposed på youtube ( tror dom hete så) så finns det filmer där med olika delar som berättar mer. .

ja i filmerna jag talade om finns det fakta

itwillburn
P19
Medlem

6 januari 2011 15:29 | #15 itwillburn

Skrivet av Axiom View Post

Stämmer inte. Vafan är det där för skit!?sneaky

Det om subliminala meddelanden stämmer dock men sådana finns överallt, och sprids INTE av illuminati.
Dolda meddelanden används som enkel undermedveten marknadsföring.
Vet bl.a. om ett experiment, där man på en biosalong visade en bild på Coca Cola var femte sekund i en film (Så snabbt att det mänskliga ögat inte hann se bilden). Efter filmen visade det sig att nästan alla var sugen på Coca Cola efteråt.
Subliminal Message equals CASH FLOW woot

frste26
P17
Medlem

6 januari 2011 15:34 | #16 frste26

det var det jag kollade på jag tror på det också men fan det betyder att jag kommer sälja min själ för att bli framgångsrik skådespelare :O

pirka
P23
Moderator

7 januari 2011 23:56 | #17 pirka

Ska komma med en bra lång kommentar sen när jag orkar, kan rätt mycket inom detta och grymt intresserad av det :)

Men ja, det existerar, det är_jag_nästintill säker på. Någon mäktig elit som styr vår värld finns det, garanterat.

Utgå även ifrån att det jag skriver, och det alla andra skriver om just konsperationsteorier är just_våran_åsikt, det_måste_inte vara sanning!

montoya
P18
Medlem

8 januari 2011 00:15 | #18 montoya

Illuminati finns här i mora, kolla bredvid körskolan där toka och kinarestaurangen är. typ vid biblioteket

itwillburn
P19
Medlem

8 januari 2011 00:19 | #19 itwillburn

De kallas för "Odd Fellow" och är inte riktigt samma sak ;)
Några polare till mig var där en gång, de blev iväghotade av en aggressiv man med ett järnrör. Gud vad jag önskade att jag var med!!!bigsmile

dekadens
P20
Medlem

11 januari 2011 17:19 | #20 dekadens

Ja, de existerar och jag är hyfsat insatt i detta, mycket tack vare Pirka, tack för paranoian, hmpf :(.

Vi kan ju börja med att klargöra att människan är mer eller mindre dum i huvudet. Låt mig citera en liten bit från en jävligt bra låt:

"The greatest hypnotist on the planet Earth is an oblong box in the corner in the room. It is constantly telling us what to believe is real. If you can persuade people that what they see with their eyes is what there is to see you’ve got them. Because they’ll laugh in your face of an explanation then which portrays the big picture of what’s happening… and they have."

"the oblong box", för de som inte förstår, ska symbolisera en tv. Det David Icke menar med den här texten är att vi litar blint på median. Hela tiden hör man, klart som fan det var Usama som låg bakom 9/11, frågar man lite diskret, hur vet du det?
VAFAN DET VAR JU MED PÅ TV4 NYHETERNA!!!1111

Vi får i skolan _HELA_ tiden lära oss att vi ska vara källkritiska mot allt vi läser, varför inte skolböckerna? Columbus upptäckte Amerika för att vår historia bok säger så, vi har inga andra bevis, utan eftersom en bok, vars författare är helt okända för oss, säger så.

Detta är en av de viktigaste anledningarna till varför Illuminati har en så förbannat stor inflytelse i vårat liv, sublimt.

De som inte vågar tro håller sig till "what you see with your eyes is what there is to see". Forska om illuminati själva, men försök ignorera allt du redan vet, se allt med ett nytt par ögon. Så ska du se att det inte är så jävla långsökt och patetiskt.

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.