Problem med Homefront!

tohe
P26
Medlem

11 juni 2012 00:00 | #1 tohe

Tjena alla spelnördar xD

Jo jag köpte Homefront och mitt problem är att när jag startar Homefront så laddar det i 5-20 sec sen startas hela datorn om.
I vissa fall så kommer det upp en blå skärm och då står det att jag ska koppla ut och in hårdvaran mm, men jag anser att jag inte behöver göra de för att datorn e kanske 2 månader gammal.

Så är det någon där ute som vet vad problemet e med att Homefront startar om min dator så fort jag ska starta det? Man startar spelet via Steam btw.

Och jag har testat att verifiera om filerna på steam och sånt och provat en del av steams "hjälp" instruktioner men det funkar inte! :(

Plz svara på vad som e fel!

MVH
Tohe

nofearlegend
P29
Medlem

12 juni 2012 14:23 | #2 nofearlegend

Tjo "noob", xD

Ingen kommer kunna hjälpa dig utan dina specs på din dator.

tohe
P26
Medlem

14 juni 2012 02:10 | #3 tohe

Visst det kan underlätta!

Men jag vill ha en jävligt bra förklaring på varför du kallar mig noob! Så oförskämd du är!

Du har ingen aning om vem jag e !

Jag kan nog minst lika mycket om datorer som dig så kom inte här och kalla folk noob utan anledning!

Här har du all information om min dator

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742451

Och tagga ner lite sen va!

Nickieponken
P28
Medlem

14 juni 2012 12:41 | #4 Nickieponken

ja anledningen till att han kallade dig noob är till exempel för att du glömde bland det viktigaste och om du nu skulle råka kunna så mycke om datorer så kan du väll fixa det själv...

har du överklockat grafikkorten och CPU'n så¨kan det lilla 650w nätagget inte hinna med det gör att strömmen bryts till moderkortet och datorn startar om sig om du har på last state i bios

tohe
P26
Medlem

14 juni 2012 18:14 | #5 tohe

Jag har inte överklockat grafikorten. Om datan klarar bf3 på minst high så borde det ju klara Homefront.

Jag har provat allt möjligt men det fungerar endå inte så det e därför jag frågar!

It makes no sense

nofearlegend
P29
Medlem

16 juni 2012 01:37 | #6 nofearlegend

Skrev Tjo "noob", xD (notera: " ") för att du skrev "Tjena alla spelnördar xD"

Ontopic: Vad står det på din bluescreen. Har du kollat upp det med ett program som du kan kolla på dina bluescreen rapporter?

MajorLenny
P25
Medlem

16 juni 2012 12:23 | #7 MajorLenny

kan det vara något fel med upplösningen?

tohe
P26
Medlem

17 juni 2012 12:47 | #8 tohe

@ nofearlegend

Okej då förstår jag.

Jag är inte hemma just nu men när jag kommer hem så ska jag skriva ner vad det står på min bluescreen.
Har inte ett sådant program.

@ KillzYskillz

Bra fråga. Får testa det! :)

tohe
P26
Medlem

2 juli 2012 23:03 | #9 tohe

Jag har windows 7 och jag har provat att köra det som administratör, ingen skillnad. Jag har också testat att installera om det men det funkade inte heller.

Så här står det när det kommer upp en sådan blå skärm.

OBS samma sak händer även på spelet Spec ops the line, Risen 2 Dark waters och Homefront

Vad det står på den blåa skärmen:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time intelval.

If this is the first time you've seen this Stop error screen restart your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation ask your harware or software manufacturer for any windows updatesyou might need.

If problems continue disable or remove any newly installed harware or software.

Disable BIOS memory options such as caching or shadowing

If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer and pres F8 to select advanced options and then select safe mode.

Det har kommit upp ett flertal gånger och jag förstår inte riktigt vilket av det jag måste göra så skulle någon kunna förklara mer exakt vad som är fel och vad jag ska ändra i tex bios eller vad för hårdvara jag ska koppla ur och in igen? Datorn är ny så ni vet.

Ni får jätte gärna länka till alla uppdateringar på hårdvaran för jag tycker det e jätte krångligt att leta upp så om ni kan länka till de där phys x installationen och om det är några andra drivrutiner jag måste installera länka dom är ni snälla!

Jag har försökt ändra upplösningen och då stog det bara att spelet slutat fungera i stället för att datorn stängdes av men detta testade jag endast med homefront

Vad ska jag ha för upplösning då i så fall eller ska jag köpa en ny skärm kommer det funka då? Har en jätte gammal sån tjockis skärm nu xD

Här är min dator http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742451

Thenewplayer
F26
Medlem

2 juli 2012 23:21 | #10 Thenewplayer

Vad är homefront???

:S

tohe
P26
Medlem

2 juli 2012 23:47 | #11 tohe

Ett dator spel