Kan inte avinstallera steam
13 april 2012 21:15 | #2 Mrjackezz1
Det här funka för mig, gå in på steam hemsida och tanka hem den senaste. kör bara setupen och sedan installera. När du installerar så kommer det komma upp om du vill täcka över gamla filer med nya så säg bara ja. Sedan ska det funka kör bara om steam
14 april 2012 17:12 | #3 Shrimp
Går inte , när jag laddar hem det nyaste , och försöker installera så står det "Must be installed in an empty map"
14 april 2012 21:33 | #4 Nickieponken
Det kan ha att göra med en skadad sektor i hårddisken som Windows då försöker sätta en nolla på som inte går och fortsätter försöka i all oändlighet som kan frysa datorn, men jag hade nog sagt testa i en annan dator funkar det där så går de bra mycket snabbare än att försöka få datorn att reparera en död sektor
14 april 2012 21:55 | #5 blabarspaj
Testa att överföra alla filerna till en usb sticka, och ta bort dom på en annan dator. Jag tror den dator du använder nu har något problem.
15 april 2012 16:35 | #6 samwin
Om din dator spontanfryser så där hela tiden så fort din HDD får jobba lite så hade jag nog försökt att byta ut den.
Du kan iofs först prova med att ställa tillbaka datorn med en systemåterställning om det är så att problemen med att datorn fryser har kommit väldigt nyligen. Om det är något dumt program du installerat eller så där.
Om det inte skulle hjälpa så spara över viktiga filer på en annan dator eller på en extern HDD, vad som nu blir smidigast för dig, sedan blås hela datorn.
Om inte det funkar så borde du kolla efter en ny HDD så du kan byta ut din nyvarande.
Låter på dig som att så fort du stressar den så fryser allt, och det är ett tecken på att den börjar ge med sig :)
Mvh deanwin
15 april 2012 19:04 | #7 arebokert
Om det nu handlar om en trasig sektor så bör du börja med att köra en chkdsk.
För att göra detta så håller du in Windows tangenten och klickar på R. När du gjort detta så skriver du in cmd och klickar enter. När nästa ruta kommer upp skriver du in chkdsk och klicka enter.
Fungerar inte detta så får du köra cmd som administratör genom att öppna startmenyn, söka efter cmd, och sedan högerklicka på den och klicka "Kör som administratör".

P15
Medlem
13 april 2012 19:00 | #1 Shrimp
Tja , jag upplevde mycket lagg med steam (Det freeza var femte minut och på CSS var det jättestora bokstäver så att det inte gick att läsa hur mycket hp man hade eller ammo) så jag tänkte att det funkar säkert att avinstallera , så jag gick till kontrollpanelen , avinstallera och steam. Sen väntade jag , men då freeza datorn
och jag startade om den , sen försökte jag istället ta bort filerna från mappen steam , men då freeza allt igen , försökte igen , freeze. Så tillslut tog jag en efter en , fil efter fil och tog bort , när jag hade kommit till Httpcache så freeza allt igen "Vafan?" tänkte jag , det är ju omöjligt att avinstallera steam , hur ska jag göra?