Skoldatorer, spel på usb?

HerrHurrDurr
P23
Medlem

6 september 2012 21:21 | #1 HerrHurrDurr

tjena tjena, vi har nyss fått nya skoldatorer på min skola och vi har fått strikta order om att vi ej får ha "olagligt nedladdade spel" på datorerna vilket leder mig direkt till en fråga.

Är det möjligt att ha ett spel på ett USB och sedan spela det på datorn eller är det så sorgligt att man måste installera spelet på datorn också?

Men utifall att det går.. hur går man till väga isåfall, ska det extraheras eller mountas på USB:t? Jag är helt förlorad i det här..

Och ifall detta inte går, finns det något annat sätt att ta sig runt problemet? det vill säga andra sätt att spela på datorn utan att spelet ligger på ett USB eller på DATORN i fråga.

Tack på förhand!

(Kan även tillägga att spelet jag/vi försöker installera är Rise of nations: Thrones and patriots :) )

kregoros
P21
Medlem

6 september 2012 22:05 | #2 kregoros

Vilket operativsystem är det?

jag fick en mac av skolan och dom sa samma sak...jag har både LoL WoW (wotlk) och NFSMW + lite till....dom påstod att dom var olagliga så jag visade dom Blizzards hemsida där dom själva har lagt ut cataclysm gratis...dock inte wotlk men dom brydde sig inte...LoL visade jag hemsidan....NFSMW visade jag dom mitt PC fodral jag hade hemma...sen sa jag inte att jag hade ett crackat på datan...

Så länge du kan bevisa att det är gratis...(om du förklarar logiskt vill säga) så skiter dom i det...men det kan variera från lärare till lärare osv...annars är det väl inte svårt att ladda ner det och sen gömma det på datan?

IronyFist
P28
Medlem

6 september 2012 22:35 | #3 IronyFist

Min fråga; Hur ska de ens kunna avgöra om spelet är nedladdat?

Laddar du på helgen och sen tar bort torrent och trackfiler och så så borde det inte vara nåt problem, om dom frågar så säger du bara att du lånade spelet av en polare, installerade och laddade en crack så att du inte behöver ha skivan i för att spela. Crackfiler är trots allt inte olagliga.

HerrHurrDurr
P23
Medlem

8 september 2012 10:24 | #4 HerrHurrDurr

Citat:
Citat av: kregoros
Vilket operativsystem är det?

jag fick en mac av skolan och dom sa samma sak...jag har både LoL WoW (wotlk) och NFSMW + lite till....dom påstod att dom var olagliga så jag visade dom Blizzards hemsida där dom själva har lagt ut cataclysm gratis...dock inte wotlk men dom brydde sig inte...LoL visade jag hemsidan....NFSMW visade jag dom mitt PC fodral jag hade hemma...sen sa jag inte att jag hade ett crackat på datan...

Så länge du kan bevisa att det är gratis...(om du förklarar logiskt vill säga) så skiter dom i det...men det kan variera från lärare till lärare osv...annars är det väl inte svårt att ladda ner det och sen gömma det på datan?

Vi har Windows 7 Professional 64 bitar på datorn..

HerrHurrDurr
P23
Medlem

8 september 2012 10:24 | #5 HerrHurrDurr

Med andra ord går det inte eller? :P

robin-rl
P25
Medlem

8 september 2012 11:28 | #6 robin-rl

jo du kan spela från en usb utan att ha spelet instalerat på datorn. beror också på vilket spel det är. Vissa spel kräver specifika filer som ska installeras på den lokala datorn, liksom dll-filer i system32-mappen. Jag vet att WoW inte behöver någon extra filer på den lokala datorn.

LordDante
P25
Medlem

9 september 2012 05:07 | #7 LordDante

Citat:
Citat av: IronyFist
Min fråga; Hur ska de ens kunna avgöra om spelet är nedladdat?

Laddar du på helgen och sen tar bort torrent och trackfiler och så så borde det inte vara nåt problem, om dom frågar så säger du bara att du lånade spelet av en polare, installerade och laddade en crack så att du inte behöver ha skivan i för att spela. Crackfiler är trots allt inte olagliga.

Har personligen alltid kört som Irony förespråkar, lite riskabelt kanske. Men borde gå problemfritt även för dig då jag inte fått några probölem pga. det trotts jag gjort det i 2,5 år, då datorn i fråga tom. lämnades in till IT tecknikern för reperation två ggr....

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.