"Skyrim(/fallout)-liknande" spel?

H4ppyG4mer
P15
Medlem

10 augusti 2012 23:20 | #1 H4ppyG4mer

Tjänare. fick just lust att spela skyrim. fast inte skyrim xD.grejen är att jag har kört skyrim ett bra tag och klarat ut det + alla guild questlines. jag vill ha ett liknande spel. alltså ett First person role playing game. som inte är varken TES. eller Fallout. har dock spelat mindre fallout än skyrim så jag skulle föredra ett lite mer "bombat" spel. alltså fallout miljö. (efter atomkrigsmiljö?)

lite senare kommer jag på att jag tros veta att rage är ett sånt spel... någon som rekomenderar?

(alltihop ska va på PC såklart ;D)

G(ood)L(uck)G(aming)

ZZtupp
P16
Medlem

11 augusti 2012 00:22 | #2 ZZtupp

Vilken konsol kör du på?

H4ppyG4mer
P15
Medlem

12 augusti 2012 14:26 | #3 H4ppyG4mer

Citat:
Citat av: ZZtupp
Vilken konsol kör du på?

PC

IronyFist
P21
Medlem

12 augusti 2012 17:14 | #4 IronyFist

Valfritt S.T.A.L.K.E.R. spel, dvs andtingen Shadow Of Chernobyl, Clear Sky eller Call Of Pripyat. Spelen påminner mycket om Fallout fast är bättre, något som de flesta som spelat båda håller med om, dock så saknar de levlar och dylikt, du får förlita dig på din egen skicklighet och utrustningen du hittar i spelet.

Rekommenderar att du antingen börjar med SoC som är det bästa av dom eller CoP som är det nybörjarvänligaste. Att installera S.T.L.K.E.R Complete modden för spelet (finns en för varje) fixar dessutom majoriteten av alla buggar, förbättrar grafiken och gör hela upplevelsen ännu bättre över lag.

Om du rullar Skyrim och Fallout 3/NV utan problem på din dator så lär du inte ha några direkta problem med Stalker.

H4ppyG4mer
P15
Medlem

14 augusti 2012 00:44 | #5 H4ppyG4mer

har en rigg som ligger på 16k (skryt, skryt)(sparat själv så är ingen bortskämmd snorunge) så den pallar nog det mesta ;) kollar vad det är strax. vill gärna ha fler förslag om sådana finns ;)

EDIT: okayyy är inte så jätteinne på "skräck" biten. (jaa. jag är en fjolla. som vill klara att spela det utan att fylla stolen med skit.)

andra förslag?

Otrolig
P15
Medlem

14 augusti 2012 15:36 | #6 Otrolig

<div class="quote-content">Citat av: Mr_Purple

Tjänare. fick just lust att spela skyrim. fast inte skyrim xD.grejen är att jag har kört skyrim ett bra tag och klarat ut det + alla guild questlines. jag vill ha ett liknande spel. alltså ett First person role playing game. som inte är varken TES. eller Fallout. har dock spelat mindre fallout än skyrim så jag skulle föredra ett lite mer "bombat" spel. alltså fallout miljö. (efter atomkrigsmiljö?)

lite senare kommer jag på att jag tros veta att rage är ett sånt spel... någon som rekomenderar?

G(ood)L(uck)G(aming)</div>
Om du gillar Skyrim så passar väl oblivion?

H4ppyG4mer
P15
Medlem

14 augusti 2012 17:06 | #7 H4ppyG4mer

Citat:
Citat av: Otrolig
[quote]Citat av: Mr_Purple

G(ood)L(uck)G(aming)

Om du gillar Skyrim så passar väl oblivion?[/quote]
nej har kört det sen det kom ut tills skyrim gjorde det. så njjaaaaa. pallar inte köra oblivion ;D

H4ppyG4mer
P15
Medlem

15 augusti 2012 01:07 | #8 H4ppyG4mer

Eller ifall någon vet nåt steampunk RPG? skull va gött å testa ;)

H4ppyG4mer
P15
Medlem

15 augusti 2012 01:18 | #9 H4ppyG4mer

inser nu att steampunk rpgs var ett helvete att leta reda på. dont bother ;) satsa på nåt annat :(

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.