kan jag ha 3D på min dator?

erikbanan
P22
Medlem

28 april 2012 03:16 | #1 erikbanan

Hej nu är det så att jag fyllde år igår så jag får välja lite saker jag vill ha, så är sugen på att fixa 3D till datorn men vet inte om det kommer att funka, och är inte så bra på datorer tyvärr.

Så om jag inte säger allt ni behöver veta eller nåt sånt så säg det bara.

Jag har:
Skräm-benQ-GL2250(eller T/M, är osäker står olika).
Processor-AMD Athlon(tm) II x2 250 Precessor(2cpus),^3.0 GHz
Grafikkort:AMD(kan inte hitta mer information)
Operativ system:win 7 64/32 bitar
Ram minne:8GB
"Bildskärmskort":AMD Radeon HD 6900 series

om jag inte kan ha det så kan ni säga va jag behöver ha.

flobyboii
P20
Medlem

28 april 2012 09:02 | #2 flobyboii

Ska du ha det till filmer eller spel?

erikbanan
P22
Medlem

28 april 2012 09:42 | #3 erikbanan

helst både och men om jag måste välja så är det spel

erikbanan
P22
Medlem

28 april 2012 12:40 | #4 erikbanan

snälla nån kan väl hjälpa mig?:(

Darkbladen
P27
Medlem

28 april 2012 13:28 | #5 Darkbladen

Har för mig att att det krävs en "speciell" skärm för 3D då de ligger på 120Hz och en "vanlig" skärm ligger på 100Hz. Sen vet jag inte om företaget som har hand om AMD grafikkort har fixat så man kan köra 3D annars är det NVIDIA grafikkort som har 3D

Så en ny skärm ifall den inte är en 120Hz + nytt grafikkort (ifall inte AMD har fixat så att det kan köras med 3D)

Kan inte direkt säga vilket grafikort eller skärm du ska köpa då det finns många att välja mellan xD men prisetr kommer väl ligga på ca 1000-1500 för nytt grafikkort (har ett "ganska" bra grafikkort som kostade ca 1000kr och klara ifall BF3 på High) Sen skärm går väl ca på 2000kr (tro jag) De brukar sälja 3D paket med skärm och glasögon för ett hyfsat pris

erikbanan
P22
Medlem

28 april 2012 15:14 | #6 erikbanan

Darkbladen:hm grafik kortet får jag kolla på, klarar ju bf3 på nästan det högsta(ifall enligt min dator)

tror skärmen ska ha 3D har sett inställningar för det 3D inställningar för spel o så får jag välja program o bla bla bla, men är inte säker..

får väl lägga ut runt 3-5000 nu då för en ny processor och grafik kort

har kollat mitt grafik kort AMD Raedon HD 6900 Series

fast där jag kolla stod det 6900m, så vet inte om det är just den jag har eller om det är en annan "model"

lite av det som stod:

Unrivaled realism, supreme speed and peerless performance: a DirectX® 11 Evolved experience.
The ultimate weapon of warfare: AMD Eyefinity multi-display technology.
Immersive stereoscopic 3D entertainment with AMD HD3D technology.

det är väl 3D, sry om jag verkar dum i hvuudet nu:P ?

http://www.amd.com/...s/amd-radeon-6900m.aspx#2

Darkbladen
P27
Medlem

28 april 2012 17:26 | #7 Darkbladen

Grafikkorten ligger under serier för man ska enklare hitta sin egen tex Nvidia Geforce 200 series --> Gtx 280. Sen verkar det som ditt grafikkort redan stödjer 3D (vilket jag uppfattde det när jag läste infon) Tro det har med drivers att göra ifall man kan köra 3D eller inte (kan ha fel) men tro inte jag hade det innan då mitt grafikkort är 2-3 år gammalt (säkert mer) För AMD o Nvidia uppdatera beroende på vilka nya spel som ska köras med 3D tex

<ul>
<li>Adds 3D Vision support for the following games:</li>
<ul>
<li>Dear Esther ? Rated Good</li>
<li>Deep Black: Reloaded ? Rated 3D Vision Ready <---- enligt vad nästa uppdatering till min driver kommer att göra</li>
</ul>
</ul>
Sen är det ifall du ska köpa ett nytt grafikkort är ifall du ska spela mer krävande spel tex Crysis,mass effekt eller Bf3 på högsta grafik (vilket jag inte bry mig så mycket om.kör nog BF3 på medel eller hög med det mesta OFF så rullar det bra)

Har själv också inställningar om 3D fast jag vet inte om det funkar då jag inte har en 120Hz. Dock så finns det så man kan köra "3D" inom andra spel som trackmania eller league of legends (som snart kommer) fast krävs 3D glasögon dock. SÅ ifall din skärm klara det så måste man ändå ha 3D glasögon. Om inte så har jag för mig att komplett hade ett paket som innehöll skärm+glasögon fast det va ett tag sedan.

Vet inte vad detta leder då jag baa ge dig info för är själv inte så mycket insatt i hela grejen med 3D prylar. Har själv velat ha det men sen är det ifall ens ögon pallar det efter en lång tid. Annars kan du alltid åka till en datorbutik så hjälper de dig gärna att ta reda på vad du behöver.

Svårt att få svar från Jesper då det va mer för några år sedan vid 2009-2010 då jag blev medlem.

erikbanan
P22
Medlem

28 april 2012 19:00 | #8 erikbanan

aa... men hur kollar man då va man har för Hz då?

så om jag vill köra i 3D så är vissa drivrutiner jag behöver, är det sånna man laddar ner själv eller blir det automatiskt om ens grafik kort stödjer det?

Darkbladen
P27
Medlem

28 april 2012 19:31 | #9 Darkbladen

som sagt har inte själv så mycket koll inom det område. för att skaffa dina drivrutiner så går du in på AMD hemsida och letar upp ditt grafikkort

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.