Ny speldator, pronto!

rojall
P22
Medlem

17 februari 2012 19:39 | #1 rojall

Farsan har gått med på att skaffa en ny stationär speldator, om jag delbetalar för den. Har fastnat för två olika datorer här, den ena kostar 9990kr, och den andra kostar 11,990kr, alltså 2000kr skillnad.

http://www.greattech.se/...r-eXtreme?category_id=267

http://www.greattech.se/...Xtreme-II?category_id=267

Den första verkar ha bra processor, AMD FX 8-kärnig med turbo på 4.0 Ghz, den andra är en intel core i7 2600k, på 3.4 Ghz.
Grafik kortet därefter, den första har en HD6970 på 2048MB, den andra är en GTX 580 på 1536MB (GTX 580 har fått väldigt jävla bra recensioner, har jag hört!) RAM-minnet är likadant, båda två, bortsett från att den första har DD3R minne, och ja... resten får ni läsa själv, för allt börjar redan låta för komplicerat för mig.. >.<

Skulle vara otroligt bra om jag kunde spara in pengar på att köpa den som går på 9990kr, men den andra verkar värd pengarna den med... Help would be appriciated!

Trilogy
P23
Medlem

17 februari 2012 23:38 | #2 Trilogy

Om du bara kan välja mellan dess två så blir det helt klart den andra med Geforce kortet

Har lite frågor angående spel du tänker spela och liknande

#1 Är det krävande spel du tänker spela (T ex Battlefield 3 (OBS CoD-spelen räknas inte som krävande spel)
Eller är det mer spel som CS och liknande (WoW räknas som icke krävande spel)

#2 Tycker du att det är så himla viktigt med grafiken. Själv spelar jag ganska krävande spel på 2st GTX 460 SLI men jag hade klarat mig med ett 460.

#3 Skulle du klara av att bygga datorn själv? Har du vänner/familj som kan göra det. Det är MYCKET billigare att bygga datorn själv än att köpa den.

#4 Jag antar att du har skärm+tangentbord+mus. Eller har jag fel?

#5 Har du någon annan stationär dator som du kan ta saker ifrån? Nätaggregat brukar man kunna ta från äldre datorer.

Känner inte igen www.Greattech.se men enligt pricerunner verkar den bra. Annars rekommenderar jag Dustinhome.se eller Komplett.se

ThePunisher
P30
Medlem

18 februari 2012 11:28 | #3 ThePunisher

Låt dig inte luras av att amd processorn är 8-kärnig, Amd Fx serien var rätt misslyckad och intels precessorer presterar mycket bättre.

didde3
P24
Medlem

18 februari 2012 20:12 | #4 didde3

Fast då är det ju prisskillnaden mellan AMD och Intel som dom flesta brukar kolla på!

jayzzon
P27
Medlem

18 februari 2012 21:10 | #5 jayzzon

Gamer Infinity Machine II GTX580

Här kommer datorexperten^^

som thepunisher sa så är inte amd prossesorn så bra från skillnad med intel men om du ska Klocka din prosessor så är nog Amd bäst för dom nya brukar va upplåsta.
om du ska bara spela med datorn och på ut max ska du inte köpa en komplett pc utan låta någon bygga upp datorn som t.ex Komplett. och det är billigare så du vet!
du får inte glömma Kylningen på burken

+ att det är 750w :)

jayzzon
P27
Medlem

18 februari 2012 21:12 | #6 jayzzon

det du sa om:

bortsett från att den första har DD3R minne

så är det moderkortet som har det och det är alla... kolla vad den har för pinn med:)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.