Använder du Opera webbläsare?

exit
P35
Moderator

27 november 2010 17:12 | #1 exit

Jag har länge haft ett problem med jesper.nu och opera. Ibland fungerar inte länkar som dom ska, texten är länkad men den "behandlas" som vanlig text dvs går inte att klicka på. För att få det att släppa måste man dra musen över andra länkar och har man tur släpper det då.

Det dyker bara upp här och är sjukt störande, men de jag har pratat med som också använder opera säger att dom inte har samma problem. Han som kodar sidan kan inte heller upprepa buggen trots flera försök.

Kära bullen, är jag ensam om detta problem?

Edit: Detta gäller sitens "widgets" dvs t.ex foruminlägg till höger, klotterplanks-rutan till höger, användarnamn osv.

Arzamas
P25
Medlem

27 november 2010 17:27 | #2 Arzamas

Jo du, Jag har det problemet. Det vart så klart det när jag skulle trycka på just den HÄR posten också :/

exit
P35
Moderator

27 november 2010 17:46 | #3 exit

Beskriv så mycket som möjligt om problemet så att kodaren kan kolla på det. När uppstår det? Vilken version har du av opera? Osv, osv.

exit
P35
Moderator

27 november 2010 17:59 | #4 exit

Jag kan posta lite info själv så länge. Kollar på the big bang theory men fyller på mer sen. Postar upp det för lättare läsning.

* Jag kör Windows 7 64-bit.
* Opera 11 beta (haft problemet så länge jag kan minnas, sedan widgetsen kom på siten).
* Problemet uppstår när man klickar på/i:
- Klotterplanksrutan till höger.
- På länkar i klotterplanket på forum-panelen till höger
- På forum (användarnamn, "ta bort" "redigera".
- "Ta bort"-länken på klotterplanket.
- Användarnamn på klotterplanket.
- Fler ställen... punktar upp senare kanske.

* Problemet uppstår aldrig under "Meny" eller "Community" till vänster. Dessa länkar har alltid varit "normala".
* Problemet uppstår oavsett plugins.
* Problemet uppstår oavsett ensam "flik" eller inte.
* Har aldrig haft problemet med någon annan webbläsare.
* Problemet rättar till sig om man ändrar storlek på webbläsaren (maximerar t.ex) men bara temporärt.
* Mer info senare kanske...

Tomten1991
P28
Medlem

27 november 2010 19:17 | #5 Tomten1991

Jag har tyvärr ingen aning vad som kan vara fel?
Men testa att byta webläsare? Till tex mozilla firefox eller google chrome?
Och se om du får samma problem med det?

jaytechnos
P25
Moderator

27 november 2010 19:19 | #6 jaytechnos

Skrivet av exit View Post
Beskriv så mycket som möjligt om problemet så att kodaren kan kolla på det. När uppstår det? Vilken version har du av opera? Osv, osv.

Jag har EXAKT samma problem. Skit irriterande.

exit
P35
Moderator

27 november 2010 20:03 | #7 exit

Skrivet av zinta View Post
Jag har tyvärr ingen aning vad som kan vara fel?
Men testa att byta webläsare? Till tex mozilla firefox eller google chrome?
Och se om du får samma problem med det?

Har testat andra webbläsare och har bara problemet i opera.

liXom
P24
Medlem

27 november 2010 21:08 | #8 liXom

det är säkert någon bugg i webbläsare, testa att ominstallera webbläsaren eller byt webbläsare, jag använder chrome och har inga problem, men hade dock ett problem förut på en annan sida att jag inte kunde öppna startsidan, men allt annat funkade. Problemet försvann när jag ominstallerade smile

exit
P35
Moderator

27 november 2010 21:16 | #9 exit

Skrivet av liXom View Post
det är säkert någon bugg i webbläsare, testa att ominstallera webbläsaren eller byt webbläsare, jag använder chrome och har inga problem, men hade dock ett problem förut på en annan sida att jag inte kunde öppna startsidan, men allt annat funkade. Problemet försvann när jag ominstallerade smile

Jag är inte intresserad av att byta webbläsare. Har testat andra och gett dem en "ärlig chans" men tycker personligen opera är överlägset bäst så fort man vänjer sig. Har försökt att ominstallera opera men det hjälper inte.

liXom
P24
Medlem

27 november 2010 21:47 | #10 liXom

Jag är inte intresserad av att byta webbläsare. Har testat andra och gett dem en "ärlig chans" men tycker personligen opera är överlägset bäst så fort man vänjer sig. Har försökt att ominstallera opera men det hjälper inte.

då vet jag inte vad som kan vara problemet :/

exit
P35
Moderator

27 november 2010 21:49 | #11 exit

då vet jag inte vad som kan vara problemet :/

Problemet är att koden på siten inte är kompatibel med opera (och tvärt om), frågan är bara vilken kod specifikt som gör det.

crazyslacker1339
P26
Medlem

28 november 2010 01:10 | #12 crazyslacker1339

Har opera jag också men har inga problem me de.. Men jag har ett annat problem-.-' mitt mobila bredband bara slutar funka när jag använder jesper :s

exit
P35
Moderator

28 november 2010 01:25 | #13 exit

Låt oss fokusera på problemet med länkarna tills vidare. Om ni vill ta upp andra problem så skapa gärna egna trådar, men tanken med den här var att belysa just det här problemet eftersom det är ganska störande och jag verkar inte ensam om att ha det.

Lillavargen
P28
Medlem

4 december 2010 22:43 | #14 Lillavargen

Har du haft en tidigare version av opera som det har fungerat på? för isåfall kan du gå tillbaka till den versionen av opera.

jimpa92
P27
Medlem

7 december 2010 15:26 | #15 jimpa92

Jag kan posta lite info själv så länge. Kollar på the big bang theory men fyller på mer sen. Postar upp det för lättare läsning.

(massa info)

Har exakt samma problem, hade även samma problem på tidigare versioner.

Opera 11 Beta - build: 1029
Windows 7 - 32bit

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.