NTLDR MISSING

jaytechnos
P25
Moderator

12 augusti 2010 00:27 | #1 jaytechnos

När jag skulle installera om windows på min andra dator vart det error mitt i och jag kan varken starta från cdn eller komma in i Windows det står NTLDR is missing press CTRL ALT DELETE to restart... Vet någon vad jag kan göra :/

Borttagen medlem

12 augusti 2010 00:37 | #2 Avslutat konto

Har du testat att köra installationsskivan, formatera HDD:n sen installera om igen?
Eller får du samma felmeddelande då?

jaytechnos
P25
Moderator

12 augusti 2010 00:39 | #3 jaytechnos

Skrivet av deanwin View Post
Har du testat att köra installationsskivan, formatera HDD:n sen installera om igen?
Eller får du samma felmeddelande då?

Jag kommer inte in i skivan :(

Borttagen medlem

12 augusti 2010 00:51 | #4 Avslutat konto

Kan du komma in i BIOS när du startar datorn?

I så fall trycker du dig in dit och letar upp boot-ordningen och väljer CD: som första.
Spara inställningarna, peta in skivan och starta om datorn igen.

cerio
P31
Medlem

12 augusti 2010 03:50 | #5 cerio

Om du inte hur man kommer in i BIOS så brukar det vara F8 eller F10. MEN! Det är inte säkert! Det ska stå när du startar datorn, så kommer det upp typ "Enter bios Press F8" eller något.

Sen när du är inne i BIOS. Så går du in i BOOT, väljer BOOT-DEVICE(Det varierar till datorn å datorn vad dessa heter). Sedan väljer du "CD".
Save & Exit.
Starta om datorn om inte den startas om själv(Vilket den ska).
Sedan ska den köra loss på cdn. När den har gjort de så se till att formatera allt skit på datorn, inkl. dina porr filmer lol

jaytechnos
P25
Moderator

12 augusti 2010 23:18 | #6 jaytechnos

Det är en gammal HP men man kan inte ändra detta :/ Men ska lämmna in den... :P Men tack för svaren :)

Borttagen medlem

12 augusti 2010 23:29 | #7 Avslutat konto

Skrivet av jaytechnos View Post
Det är en gammal HP men man kan inte ändra detta :/ Men ska lämmna in den... :P Men tack för svaren :)

Nya, 10 år gamla, det kvittar!
Alla datorer har ett BIOS och funktionen att ändra boot-ordningen ska finnas där.
Man ska kunna komma in och ändra boot-device ordningen även på din gamla HP.

Det råkade jag pilla på i vår gamla Packard Bell med Windos 95 på.

Ska du ge det ett försök till eller åker den på lagning? :p

jaytechnos
P25
Moderator

15 augusti 2010 01:22 | #8 jaytechnos

Jag fixade det till slut :)

Lazy
P31
Medlem

31 augusti 2010 13:08 | #9 Lazy

NTLDR är en fil som Windows behöver för att boota Windows. (Låter korkat, Jag vet)

Så här löser Du problemet:

Starta datorn med Windows skivan. Sen bootar Du lämpligen upp från Windows XP installationsskiva, väljer installera och därifrån först tar bort alla gamla partitioner och sen lägger upp en ny som Du fortsätter att installera på (allt utan att lämna installationsprogrammet).

Sen var det klart!

Borttagen medlem

31 augusti 2010 14:28 | #10 Avslutat konto

Skrivet av Lazy View Post
NTLDR är en fil som Windows behöver för att boota Windows. (Låter korkat, Jag vet)

Så här löser Du problemet:

Starta datorn med Windows skivan. Sen bootar Du lämpligen upp från Windows XP installationsskiva, väljer installera och därifrån först tar bort alla gamla partitioner och sen lägger upp en ny som Du fortsätter att installera på (allt utan att lämna installationsprogrammet).

Sen var det klart!

Låter korkat för att vi skrivit samma sak innan i tråden eller för att du svarar på det 2 veckor efter att han fixat problemet?

Lazy
P31
Medlem

2 september 2010 23:30 | #11 Lazy

@Johnwin
Klandra inte mig för att jag klickar in på en tråd, läser problemet och levererar en lösning. En annan anser ju att man borde gnälla på spammers, trolls, flamers, greifers samt andra svin som enbart driftar runt i cyberrymden för att sabotera för andra, istället för dem som kommer med vettiga, utförliga, konkreta samt korrekta lösningar på problemen. Oavsett hur lång tid det tar dem att leverera.

Rätta mig om jag har fel, Men du har inte skrivit ett skit tidigare i tråden. Du är korkad.

talexyy
P24
Medlem

2 september 2010 23:34 | #12 talexyy

@Johnwin
Klandra inte mig för att jag klickar in på en tråd, läser problemet och levererar en lösning. En annan anser ju att man borde gnälla på spammers, trolls, flamers, greifers samt andra svin som enbart driftar runt i cyberrymden för att sabotera för andra, istället för dem som kommer med vettiga, utförliga, konkreta samt korrekta lösningar på problemen. Oavsett hur lång tid det tar dem att leverera.

Rätta mig om jag har fel, Men du har inte skrivit ett skit tidigare i tråden. Du är korkad.

Visst, du kanske kom med en lösning. Men var den till nytta?

Lazy
P31
Medlem

2 september 2010 23:36 | #13 Lazy

Det kanske kommer till nytta för andra som klickar in på denna tråden med samma eller liknande problem.
Sen är det ju faktiskt som så att det är tanken som räknas >.<

talexyy
P24
Medlem

2 september 2010 23:43 | #14 talexyy

Det kanske kommer till nytta för andra som klickar in på denna tråden med samma eller liknande problem.
Sen är det ju faktiskt som så att det är tanken som räknas &gt;.&lt;

Eftersom det redan står så tror jag nog inte att det kommer till "dubbelnytta". Tycker det är en självklarhet att läsa igenom tråden (om den inte är på 5 sidor eller mer) först.

Borttagen medlem

2 september 2010 23:47 | #15 Avslutat konto

@Johnwin

Jag är den personen längre upp som nu är borttagen.
Jag hade inte skrivit vi om jag inte hade svarat tidigare i tråden.
Så tydligen är det du som är korkad.

Lazy
P31
Medlem

10 september 2010 14:33 | #16 Lazy

Du och ditt NH kan dra helvettipjäxan <3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.