Datorn blev sämre?

lime_2005
P16
Medlem

7 augusti 2012 00:57 | #1 lime_2005

Hej! Som det står i titeln så verkar det som att min dator helt plötsligt blivit väldigt mycket sämre.. Jag kom hem ifrån ett lan för 3 dagar sen och sen dess har den varit konstig.. Jag brukade spela WoW i ultra utan några problem men nu så ligger jag på 6 fps på dom inställningarna.. Jag brukade spela LoL på högsta utan några problem men nu låg jag på 13 fps.. Samma sak på CoD laggade mycket fast det har gått bra innan.

Nån som har en aning om vad som kan ha hänt? Jag skulle anta att det va nåt som hände i datorn när jag flyttade den.. Men vet inte.

Tack för svar!

punkt123
P15
Medlem

7 augusti 2012 09:09 | #2 punkt123

om du inte stängde av datorn så kan det hända att den blev överhetad

lime_2005
P16
Medlem

7 augusti 2012 12:36 | #3 lime_2005

Tvivlar på att det är felet eftersom det blev när jag hade flyttat den. Och den blir inte så varm på några dagar.

Glaset
P15
Medlem

7 augusti 2012 21:02 | #4 Glaset

Tappade du den eller liknande?

lime_2005
P16
Medlem

8 augusti 2012 12:02 | #5 lime_2005

Nej den är nästan helt ny så är försiktig med den :)

Glaset
P15
Medlem

8 augusti 2012 12:33 | #6 Glaset

Om du har garanti på den så kan du lämna in den. :)

lime_2005
P16
Medlem

8 augusti 2012 20:05 | #7 lime_2005

Citat:
Citat av: Glaset
Om du har garanti på den så kan du lämna in den. :)

Jo det vet jag men tänkte om man kunde göra nåt så man slipper det men får väl göra de..:)

cerio
P23
Medlem

10 augusti 2012 15:01 | #8 cerio

Datorer är princip en stor hjärna med massa information. Problemet är dock precis som våra hjärnor att viss information blir missplacerad, inte glömd men de tar lite längre för X att kunna hitta information från Y.

Detta kan lösas genom att rensa register, defragga datorns alla hårddiskar(Alla partitioner och FULL defrag och inte "smart").

Sedan ska vi inte glömma att du har haft det hos en polare, helt nytt nätverk och möjligtvis nya spel installerade eller program?

Du kan också testa att uppdatera drivrutiner då, drivrutiner kan börja spöka.

Där finns och risken för fysisk skada på datorn, detta kan ha hänt var som helst och hur som helst.

Datorer eller, datadelar har "Bäst före datum", dem som gör kort till datorer osv har alla gjort så att dem inte kan hålla på förevigt. Var är pengarna i det? Men du nämnde att den var splitterny så det är nog inga problem då(Även om nya delar kan ha fel, akta dig för det. Rymdfarkoster har princip bara second hand delar, för dem vet att dem funkar. Nya delar är alldeles för riskfyllda.)

If all else fails, bara formatera datorn och ominstallera OS. Då, jag hatar att ge detta som en lösning för att man ska kunna lösa det utan att behöva rensa hela datorn. Men detta är också den lösning som princip ALLTID löser problem med sin dator men som sagt, testa detta innan du bestämmer dig för att skicka det på din garanti.

PS. Kommer du ihåg om du gjorde några nya inställningar på datorn? ds.

puq123
P29
Medlem

11 augusti 2012 15:40 | #9 puq123

Kolla om din ram har åkt ut, eller om grafikkorts kylningen fungerar som den ska. Starta datorn och känn på grafik korts fläkten om den snurrar.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.