Grafikkort men är osäker...
3 juli 2012 21:56 | #2 Nickieponken
Idle och Load temperaturerna beror på ditt chassi och dess luftgenomflöde, kan du definiera "klara på high" lite närmre
3 juli 2012 23:48 | #3 candil19
Kommer ha ett nzxt 410 black Chassi, kommer ha 3 st cooler master 120mm intake fans (2000rpm) och 3 st cooler master 120mm exhaust fans (2000rpm) och när jag skrev High menade jag att jag vill spela med high i grafiks inställningar, men som sagt jag vill gärna ha svar på mina frågor om någon har svar på dom :)
4 juli 2012 07:03 | #4 Nickieponken
att kyla en dator med enbart 120 mm fläktar kommer låta som F*n, det borde i alla fall inte bli för varmt och det ska väll i alla fall klara High i dom flesta spelen en tid framöver. ser nu även att det är referens kylare på, fördelen med dessa är att dom skjuter ut den varma luften ur chassit genom baksidan, nackdelen är att även dom kommer låta
4 juli 2012 08:08 | #5 candil19
Tack för hjälpen, men har du någon aning om hur varmt grafikkortet kommer att bli? Vill gärna veta det
4 juli 2012 22:36 | #6 Nickieponken
de e så mycke som spelar in så det är nästan helt omöjligt att säga, om man kollar på grafikkort så är det ju själva drivrutinen som bestämmer hur hårt din fläkt ska köras och därmed även i slutändan vilka temperaturer du kommer få (brukar hålla korten mellan 60-75 grader) tror att med den kylaren som sitter på så kommer du inte vilja manuellt lägga fläkten i 100% hela tiden då det genererar ljudet av ett mindre flygplan

P17
Medlem
3 juli 2012 21:28 | #1 candil19
Tjenare, det är såhär att jag funderar på att köpa detta grafikort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648634 men problemet är att jag inte vet något om detta kort då det inte finns några recensioner om just detta kort. Vill gärna veta om det kommer att klara dagens spel och framtida spel på high och om det inte blir aldelles för varmt? Hur varmt är det i IDEL och hur varmt blir det i LOAD (FLÄKTEN PÅ 85-100%). Vill gärna veta om det är värt att skaffa detta kort, då det har 2gb vilket jag vill ha men är lite osäker som sagt.
Tack, och hoppas på svar!