Får inte igång datorn. Hjälp!

ZooMJuice
P24
Medlem

21 juni 2012 11:31 | #1 ZooMJuice

Ja, som sagt får jag inte igång datorn.

Igår spelade jag litegran, till ungefär två på natten och sedan stängde jag av och gick och sov. När jag skulle starta upp datorn imorse så startar den inte upp. Först kommer en skärm fram där det står "msi" (det ska hända) men sen kommer det bara upp en svart skärm med ett blinkande vitt understreck i den vänstra hörnet längst upp och det blinkar bara och inget händer. Det har blinkat i nu 20 minuter och har provat att starta om datorn sex gånger och även väntat cirka 25 minuter en gång. Hjälp!

Information om datorn
Grafikkort: AMD Mobility Radeon 5870 HD
Moderkort: Vet ej
Nätagg: Vet ej
Processor: Intel Core i5 (någon typ av "350" modell tror jag)
Laptop eller stationär: Laptop
Dator: msi GX740
Virusskydd: Norton Antivirus 360

Snälla hjälp mig! Detta har aldrig hänt förrut och datorn har aldrig fått "bluescreen" eller överhettats. Vad ska jag göra?

didde3
P24
Medlem

21 juni 2012 12:56 | #2 didde3

Grafikkortet är paj.

hacher
P28
Medlem

21 juni 2012 13:22 | #3 hacher

Det låter som din hårddisk har krashat... om du vet lite om datorer kan du köpa en ny och sätta in men jag skulle nog rekomendera service

cfixer
P42
Medlem

21 juni 2012 21:46 | #4 cfixer

Står inget om vilket operativsystem du kör, Prova starta datorn i felsäkert läge (tryck F8 ett antal gånger vid uppstart) fungerar det? Prova starta om i normalläge. Funkar det? om inte, gå tillbaka till felsäkert läga, prova köra diskverktygen som finns med i windows

puq123
P36
Medlem

22 juni 2012 02:25 | #5 puq123

Gå in på bios om du kan och testa runt där, det kan hända att ditt operativsystem har ändrat sig på hårddisken lite eller att den har ändrat sig så att den läser från din skivspelare (hände mig en gång).

Nickieponken
P28
Medlem

22 juni 2012 13:05 | #6 Nickieponken

låter som att ditt operativsystem har blivit korrupt, den försöker läsa en fil som inte finns eller är för skadad, du får helt enkelt installera om ditt OS, har du viktig data på den så får du stoppa in disken i en annan dator och se hur mycket du kan utläsa ifrån den

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.