Cykel eller dator?
9 juni 2012 21:17 | #2 friteradkanin
det Ă€r OMĂJLIGT att hamna i forever alone trĂ€sket med en gaming pc för 25k. köp bĂ„da cykel kostar ju inte mer en 5k
10 juni 2012 13:30 | #3 fireblast
skaffa en riktig cykel (typ 5-10k)och leta reda pÄ nÄgra polare som oxÄ cyklar mkt sÄ fÄr du garanterat mycket roligare liv och större chans att hitta brudar ^^,
11 juni 2012 03:21 | #5 Grumbledock
@ <span class="replie-username">[url=../profil.html?user=Esseboy]Esseboy[/url]</span>
<span class="replie-username">Klart5 mer Àn de dras till en "cool gaming dator @ 25 lax".
</span>
<span class="replie-username">Med en cykel fÄr du iaf trÀning och kommer i bÀttre fom samt Àr fysiskt aktiv, saker som tjejer gillar. Att sitta inne och spela samt lÀgga ut flera tusen pÄ teknik, Àr inte riktigt lika intressant. Sen har en cykel ett bra vÀrde, köp en rejÀl cykel och underhÄll den vÀl sÄ kan du ha den i princip hela livet, medan en dator oavsett budget blir gammal och seg, mÄste bytas ut/uppgraderas inom nÄgra Är bara. Under gymnasiet och Àven efter gymnasiet kan du ha mer nytta av en cykel dÄ du troligtvis kommer att cykla mer Àn du spelar.
</span>
<span class="replie-username">Du kan alltid köpa en hyfsad laptop för lan och gaming, maxxar inga storspel men duger gott och kan dessutom tas med till lektioner eller anvÀndas nÀr du ska plugga. Resten av pengarna kan du köpa en grym cykel för istÀllet :)
</span>
<span class="replie-username">En riktigt bra cykel kostar en del, men det Àr vÀrt varenda öre. Det sÀmsta man kan göra Àr att köpa en billig skitcykel för typ 1000-200kr vars vÀxlar gÄr sönder efter bara nÄgra mÄnader. BÀttre att köpa en rejÀl cykel av kvalité, som hÄller.
</span>
<span class="replie-username">Nu kanske det Àr lite overkill, men sjÀlv köpte jag mig just en elcykel för 28k frÄn England, dyrt men dÄ Àr det ocksÄ en av de bÀsta (om inte den bÀsta) pÄ marknaden. Sjösala Àr inte ens i samma liga, om man snackar kvalité. Bara bromsarna till cykeln kostar kring 1300kr löst ^^
</span>
<span class="replie-username">Dyrt men jag har sparat lÀnge och det Àr en investering, tack vare den slipper jag ta buseen/bilen till jobbet och sparar lÀtt in 1000kr/mÄnad, samt fÄr kondition och motion. Tack vare motorn kan jag utan problem cykla ett par mil extra eller handla tungt utan att svettas.
NÀsta inköp blir nog en dator, men dÄ de flesta spelen ÀndÄ utvecklas primÀrt för konsoler sÄ Àr det i dagslÀget vÀldigt liten mening att ha en dyr gaming dator, sÄvida man inte ska redigera film/foto eller liknande som krÀver bra hÄrdvara. NÀr du köper en dator, tÀnk pÄ att köpa "framtidssÀkra" delar som du kan anvÀnda om du vill uppgradera som ex. ett modulÀrt nÀtagg med bra effekt och gÀrna 80+ certifiering och en rymlig datorlÄda samt ett bra moderkort med mÄnga anslutningar för Sata, USB 3 (gÀrna ett med UEFI).
Sist men inte minst, oavsett om det gÀller dator eller cykel, kolal runt lite pÄ nÀtet, fins mÄnga bra butiker dÀr som sÀljer riktigt bra saker till lÀgre priser Àn din lokala butik, fast som ÀndÄ Àr hederliga. Lycka till :)
</span>

P15
Medlem
9 juni 2012 00:31 | #1 barreknarr
HallÄ jesper!
Fyller 15 snart och jag har lĂ€nge tĂ€nkt att en riktigt bra stationĂ€r dator vore en schysst present, men har börjat fundera lite pĂ„ cykel. Har en cykel nu, den Ă€r usel, men har inte sĂ„ lĂ„ngt till skolan, sĂ„ den funkar. Ska gĂ„ pĂ„ gymnasie i stan och kommer dĂ„ inte anvĂ€nda cykel, och jag blir inte mycket mer poppis med en ny cykel, min skola Ă€r ganska liten och ingen bryr sig. Har en dator nu, sitter ganska mycket vid den, men vill ha en ny frĂ€mst för att kunna spela. Ăr orolig över att hamna i forever alone-trĂ€sket med en speldator... Vad skulle ni vilja ha? Och moppe Ă€r inte ett alternativ, Ă€r inte intresserad, inte mina förĂ€ldrar heller
Ni kan komma med andra förskag pÄ andra presenter ocksÄ, men dÄ nÄgot större...