Moppe, eller?

ZZtupp
P16
Medlem

6 juni 2012 17:01 | #1 ZZtupp

Tja! Jag Ă€r 15 Ă„r och 6 mĂ„nader gammal och funderar pĂ„ att köpa en moppe, men min farsa sĂ€ger att det Ă€r onödigt eftersom att jag snart ska börja gymnasiet och han sĂ€ger att ingen kommer att ha en moppe dĂ„. Han tycker att jag ska spara till en bil. Tycker ni det Ă€r onödigt att skaffa moppe nĂ€r man precis ska börja gymnasiet? Är det sant att nĂ€stan ingen kommer att ha en moppe?

ateland
P17
Medlem

6 juni 2012 20:44 | #2 ateland

jag gÄr i 9 onde klass nu och i min klass har alla mina vÀnner moped iaf :P

yeeeyguy
P18
Medlem

6 juni 2012 21:01 | #3 yeeeyguy

Jag gÄr första Äret pÄ gymnasiet och Àr den enda i klassen iaf som har moppe och ser dem varje dag kÀmpa pÄ sina cyklar till skolan medans man sjÀlv glider fram pÄ moppen, dem försöker ofta fÄ skjuts hem. SÄ pÄ din frÄga Àr svaret ja, skaffa moppe!

LAXOR93
P19
Medlem

7 juni 2012 11:44 | #4 LAXOR93

jag tycker inte att du ska skaffa moppekort...

1. det Àr svindyrt att ta kortet och sen ska man ha moppe med

2. du Àr snart 16 vilket betyder att du om ett halvÄr kan skaffa körkort till lÀtt motorcykel

jag skaffade moppekort fast dÄ var det fortfarande lÀtt och billigt att skaffa moppekort... men jag Ängrar mig nu tÀnk att ha en egen motorcykel nÀr men börjar gymnasiet... det enda jag menar Àr: tÀnk ordentligt

Moppe/lÀtt motorcykel

direkt / vÀnta ett halvÄr

gormiti100
P18
Medlem

8 juni 2012 19:09 | #5 gormiti100

Köp vad du kÀnner för, det finns mÄnga med moppe pÄ gymnasiet som jag gÄr, mycke coolare och skönare Àn cykel

Trollbarnet
P17
Medlem

8 juni 2012 22:49 | #6 Trollbarnet

Skaffa moppe och börja ''lek'' lite med den typ stunta och sÄnt :)

helpmespeak
F16
Medlem

25 juni 2012 23:26 | #7 helpmespeak

om du inte fÄr den av nÄn sÄ blir det jÀlvligt dyrt, försÀkring, kurserna, kortet, moppen, bensinen. du slösar iaf bort nÄgra tusen som du skulle kunna köpa nÄtt mycket mer vÀrt för. sen om du bor pÄ landet (assÄ att det typ inte gÄr nÄgra bussar eller sÄ) eller har vÀldigt lÄngt till skolan sÄ Àr det vÀrt det.

Skriva inlÀgg?

Logga in för att svara i trÄden.