parti?

1 2 3
tommy-hudik
P24
Medlem

23 maj 2011 18:14 | #1 tommy-hudik

vilket politiskt parti tycker ni ska vinna valet 2014??

Själv tycker jag Sverigedemokraterna :)

BlackMan
P21
Medlem

23 maj 2011 18:21 | #2 BlackMan

Jag tycker att Socialdemokraterna borde vinna och att Sverigedemokrtaterna är rasister

Newfag
P23
Medlem

23 maj 2011 18:21 | #3 Newfag

Kan inte hitta någon vettig anledning varför något parti skulle vinna, nu för tiden så slickar sig alla partierna om fingret och följer med vinden.
Enligt mig så håller allting på att bli en stor wannabe socialliberal diarré.
Jag kan dock vara helt ute och cykla, men det är vad jag tycker nu.

tommy-hudik
P24
Medlem

23 maj 2011 18:24 | #4 tommy-hudik

Rasister SD! hahaha x) folk vet för lite om sverigedemokraterna för att kunna säga nånting x)

BlackMan
P21
Medlem

23 maj 2011 18:31 | #5 BlackMan

DU dem är som rasister, jag menar till och med min släkt tycker det. Men jag är muslim du är väll svenne så det är nog därför

Newfag
P23
Medlem

23 maj 2011 18:41 | #6 Newfag

Skrivet av BlackMan View Post
DU dem är som rasister, jag menar till och med min släkt tycker det. Men jag är muslim du är väll svenne så det är nog därför

Oh ironin!

LordDante
P25
Medlem

23 maj 2011 18:48 | #7 LordDante

Skrivet av Grizzlyhamster View Post
Oh ironin!

Sant, men anser själv vänsterpartiet skulle vara bra...

Newfag
P23
Medlem

23 maj 2011 18:51 | #8 Newfag

Skrivet av LordDante View Post
Oh ironin!

Ett av de få partierna som faktiskt har sin egen åsikt, skulle väl vara helt ok.

IronyFist
P28
Medlem

23 maj 2011 19:08 | #9 IronyFist

Ett av de få partierna som faktiskt har sin egen åsikt, skulle väl vara helt ok.

Agreed.

Dessutom tycks dom vara det enda partiet vars valkampanjer INTE går ut på att smutskasta någon eller något.

BlackMan
P21
Medlem

23 maj 2011 19:58 | #10 BlackMan

Skrivet av IronyFist View Post
Agreed.
Dessutom tycks dom vara det enda partiet vars valkampanjer INTE går ut på att smutskasta någon eller något.

håller med

zerkhan
P26
Medlem

23 maj 2011 20:08 | #11 zerkhan

Skrivet av tommy-hudik View Post
Rasister SD! hahaha x) folk vet för lite om sverigedemokraterna för att kunna säga nånting x)

Läs de andra trådarna om ämnet, läs om SD och kom tillbaka...
Kort argument: Om man gör skillnad på bestraffning baserat på ursprung, gör man skillnad på behandling av folk baserat på ursprung. = Rasism ;)

IronyFist
P28
Medlem

23 maj 2011 20:59 | #12 IronyFist

Skrivet av zerkhan View Post

Läs de andra trådarna om ämnet, läs om SD och kom tillbaka...
Kort argument: Om man gör skillnad på bestraffning baserat på ursprung, gör man skillnad på behandling av folk baserat på ursprung. = Rasism ;)

+3

HammerAndSickle
P25
Medlem

23 maj 2011 21:58 | #13 HammerAndSickle

Vad menas med att sd ska"vinna" nästa val? Att de ska få egen majoritet? tongue

tommy-hudik
P24
Medlem

23 maj 2011 22:30 | #14 tommy-hudik

30% som sitter i fängelse är invandrare det e fel !

å vad är det som skapar rasism här i Sverige tror ni?
är det för vi inte får sjunga VÅR nationalsång för om vi gör det är vi rasister eller hur?
eller är det för dom flesta invandrare bråkar på skolor?
eller för att dom bråkar med varandra?

Asså jag har inge problem med dom tycker bara att vi ska styra vårt land och inte dom .
borde minska invandringen som fan med 1miljon tar vi in på 10år och det är jävligt många som fraktas in eller vad man säger .
minska så blir sverige ett bättre land!

Men alla har väll sina åsikter om saker och ting ;)

HammerAndSickle
P25
Medlem

23 maj 2011 22:47 | #15 HammerAndSickle

http://expo.se/...rottsbenagenhet_3850.html

Citat:
är det för vi inte får sjunga VÅR nationalsång för om vi gör det är vi rasister eller hur?

Lite svårbegripligt stycke, men jag tolkar det som att du menar att den enda rasismen som finns i sverige är den som infödda svenskar utsätts för av invandrare (så brukar sverigedemokrater argumentera). Visst kan det säkert på individnivå vara jobbigt att som "helsvensk" t.ex gå i en klass med bara invandrare, det kan jag hålla med om. Men däremot finns det inte något strukturellt förtryck mot infödda svenskar, man vore galen om man hävdade det. Däremot diskrimineras invandrare i stort sett överallt i samhället, kanske framförallt på arbetsmarknaden. Detta leder till en sorts "vi och dom"-känsla, som ibland kan ta sig uttryck som ett hat mot svenskar. I slutändan är det naturligtvis arbetare, svenska såväl som utländska som förlorar på detta.

Citat:
Asså jag har inge problem med dom tycker bara att vi ska styra vårt land och inte dom .

För idag styr "dom" "vårt" land, alltså?

För övrigt borde tråden ligga i politik-delen, inte i "allmänt".

IronyFist
P28
Medlem

23 maj 2011 22:56 | #16 IronyFist

Skrivet av HammerAndSickle View Post
För idag styr "dom" "vårt" land, alltså?

Nej, men om man tror det så får man ett skäl till att hata invandrarna.

Men för min del så kan dom gärna få "vårt" land, bara dom ger fan i mig och mina vänner så.

Swarley
P26
Medlem

23 maj 2011 23:09 | #17 Swarley

Fan vänstern smutskastar lika mycket som vilket annat parti, Lars Ohly är ju dum i huvet. AFA är ju itne så trevliga dem heller btw...
Tycker dock Folkpartiet är det bästa partiet i våran riksdag i dagens läge, ett bra liberalt parti!

Babatunde
P25
Medlem

23 maj 2011 23:14 | #18 Babatunde

Läs det jag skriver här, för det som stämmer.
Det finns inga helt bra partier, varken i Sveriges riksdag eller utanför. Allt är dåligt, Sverige, och världen, styrs på ett patetiskt dåligt sätt. VAR!? är revolutionen, frågar jag mig ofta.

arebokert
P25
Medlem

23 maj 2011 23:44 | #19 arebokert

borde minska invandringen som fan med 1miljon tar vi in på 10år och det är jävligt många som fraktas in eller vad man säger .
minska så blir sverige ett bättre land!

Men alla har väll sina åsikter om saker och ting ;)

Inom några år så lär du har fått lite mer förstånd och ändrat din åsikt. Nästan alla 95:or och 96:or idag håller ju på SD(Med betoning på NÄSTAN).

Kom tillbaka när du läst på lite om hur invandringen faktiskt gynnar Sverige ofantligt mycket.
Många ungdomar idag har fått för sig att alla invandrare är ute efter bråk, vilket de inte är. De är normala Svenskar precis som alla andra. Skulle Sveriges regering ge fan i att placera alla invandrare på ett och samma ställe så skulle aldrig s.k "invandrargäng" skapas.

IronyFist
P28
Medlem

23 maj 2011 23:59 | #20 IronyFist

Skrivet av Swarley View Post
Fan vänstern smutskastar lika mycket som vilket annat parti, Lars Ohly är ju dum i huvet. AFA är ju itne så trevliga dem heller btw... Tycker dock Folkpartiet är det bästa partiet i våran riksdag i dagens läge, ett bra liberalt parti!

1. AFA har inget i en politisk debatt att göra. Det är inget parti.

2. Du får skilja på smutskastning och smutskastning. Vänsterpartiet gräver inte i allt dom kan hitta för att hitta på en skandal för att vinna röster, något som både sossarna och moderaterna gör

3. Alla politiker är dumma i huvudet. Om man på något sätt tror att man kan styra över ett land så är man dum i huvudet. Något som alla politiker har gemensamt.

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.