3D illustrering.

Failboat
P25
Medlem

12 juli 2010 18:34 | #1 Failboat

Försökte mig på att göra något som ser relativt "3d" ut, utan att använda 3Dsmax, bara Photoshop.

http://img121.imageshack.us/img121/1483/lolwtfv.png

Det ser ju en aning skit ut, eftersom jag aldrig har försökt mig på denna 3D effekt (förutom att skapa djup i illustrerade bilder).

Så, jag skapade tråden för att jag vill ha "constructive feedback", tips på hur man kan göra, gärna tutorials och dylikt.

PS: Nej, mina föräldrar lärde mig aldrig att använda google.

MURKAS
P22
Medlem

12 juli 2010 19:04 | #2 MURKAS

jag kan inte säga hur man gör för att jag inte har photo shop men jag kan säga en annan sida som e kanske lite sämreän photoshop men mycket lättare.lärde mig allt om de på 2 tim.på photo tar det ju as lång tid och det e nästan samma saker lite mer på photo det heter GIMP det e gratis att ladda ner inte olaglit (att ladda ner de som det brukar va) det e lätt att ladda ner också :)

Sarkasm
P24
Medlem

12 juli 2010 19:24 | #3 Sarkasm

Skrivet av MURKAS View Post
jag kan inte säga hur man gör för att jag inte har photo shop men jag kan säga en annan sida som e kanske lite sämreän photoshop men mycket lättare.lärde mig allt om de på 2 tim.på photo tar det ju as lång tid och det e nästan samma saker lite mer på photo det heter GIMP det e gratis att ladda ner inte olaglit (att ladda ner de som det brukar va) det e lätt att ladda ner också :)

Varför tror alla, som tycker photoshop tar lång tid att lära sig, att man måste kunna allt om photoshop på en gång?
Man kan väll lära sig lite i taget. Jag tvivlar på att grunderna i photoshop är mycket svårare än gimp. (aldrig använt gimp)

OnT
Återkommer när jag kommer på vad jag ska säga^^woot

Failboat
P25
Medlem

12 juli 2010 19:41 | #4 Failboat

Skrivet av MURKAS View Post

Notera att jag kan photoshop, väldigt bra dessutom.

Failboat
P25
Medlem

13 juli 2010 02:05 | #5 Failboat

Kan någon hjälpa mig? Jag vet inte hur man bumpar en tråd, så om någon skulle kunna berätta om hur jag bumpar en tråd så att jag kan bumpa trådar i framtiden..

oh wait, nvm.

jimpa92
P27
Medlem

17 juli 2010 17:35 | #6 jimpa92

Ska jag vara ärlig, gör om gör rätt. Nä skämta bara, ser hyffsat bra ut fass du borde göra reflektionen lite mindre och (kanske) lite svagare. Du kan även testa att göra texten 3D, inte bevel och sånt i layer effects utan andra sätt. Du kan googla runt på tutorials för det osv.

Failboat
P25
Medlem

17 juli 2010 21:55 | #7 Failboat

Finns inga blending options alls. Inge beveel.

MustaschiO
P32
Medlem

18 juli 2010 00:28 | #8 MustaschiO

Det finns ett gratis 3D program (Blender) som du använda och sedan exportera till Photoshop.

Failboat
P25
Medlem

18 juli 2010 00:30 | #9 Failboat

Dock så är jag inte intresserad utav att använda 3D moddelerings program. Känner till blender.

MustaschiO
P32
Medlem

18 juli 2010 00:36 | #10 MustaschiO

Ett simpelt sätt som kan ge 3D effekt på texten är ifall du duplicera texten och lägger lagerna tätt bakom varandra.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.