omg till poliser!!

1 2
Borttagen medlem

16 mars 2010 16:50 | #1 Avslutat konto

Innan det hÀr hÀnde mig tyckte jag poliser va ganska coola typer. Men efter det som hÀnde mig idag sÄ vet jag inte om jag tycker det lÀngre...

Jag fick 500 spÀnn i böter för att jag cykla pÄ en liten gÄgata som ingen gick pÄ.

Jag skulle till skolan och hade ganska brÄttom och tÀnkte ta en snabbare vÀg till skolan. SÄ jag bestÀmde mig för att Äka pÄ den gÄgatan.
men vad hÀnder.JO. I slutet av gÄgatan stÄr det en polisbil och stoppar mig och sÀger att jag inte fÄr Äka dÀr.
DÄ fick jag en bötes lapp och polisen ringde hem till mig morsa.
Jag kom Àven försent till skolan dÄ.

SĚjag tÀnker nu va fan Àr det för fel pÄ vÄra poliser!!

JÀvla 500 spÀnn för att Äka pÄ en gÄgata!!!!

WTF!!!!

Borttagen medlem

16 mars 2010 17:09 | #2 Avslutat konto

de lÀtt juh som om de bara ville jÀvlas med dig...........

AdamLinhem
P19
Medlem

16 mars 2010 17:36 | #3 AdamLinhem

hahhaha, sĂ„n polis ska jag bli xD ÄD

Yoachim
P18
Medlem

16 mars 2010 17:46 | #4 Yoachim

De dÀr va nog bland de löjligaste ja hört...

einstein1
P16
Medlem

17 mars 2010 19:34 | #5 einstein1

500 var vÀl en del för mycket.200 skulle vara ok ,men "rÀttegÄngen" skulle skett efter skoltid.

majsman
P24
Medlem

18 mars 2010 19:56 | #6 majsman

Klart som fan att du ska böta. Du gjorde ju nÄgot olagligt. Skit samma om det inte Àr mycket folk pÄ vÀgen just dÄ. Ska du cykla pÄ en motorvÀg ocksÄ för att det Àr nÀrmare?

zerkhan
P20
Medlem

18 mars 2010 20:02 | #7 zerkhan

How about this, en sen rÀkning pÄ 300kr uppgÄr till en skuld pÄ 120.000 kronor. Ett slag pÄ kÀften blir nÄgra dagsböter, kanske 5000 kronor om du har tur (den som blir slagen alltsÄ)

Vitchoklad
P21
Medlem

18 mars 2010 22:00 | #8 Vitchoklad

Det följer bara lagen. Eller för att du Àr svensk :)

Borttagen medlem

18 mars 2010 22:22 | #9 Avslutat konto

De följer lagen, du gör inte det. Logik :O

se1iger
P19
Medlem

18 mars 2010 22:28 | #10 se1iger

Skrivet av Trashmaster View Post

Alla poliser följer inte lagen..

topic
P
Medlem

19 mars 2010 00:39 | #11 topic

Skrivet av se1iger View Post

sant. vÀldigt ovanligt med nÄn som följer lagen till 100% <-<.. vetefan tror inte ens det finns nÄn som gör det XD

Lolsson
P22
Medlem

19 mars 2010 00:44 | #12 Lolsson

Skrivet av topic View Post
Skrivet av se1iger View Post
sant. vÀldigt ovanligt med nÄn som följer lagen till 100% &lt;-&lt;.. vetefan tror inte ens det finns nÄn som gör det XD

Om det var nÄgon som gjorde det...
FYFAN VILKET TRÅKIGT LIV! No life... o0

kire597
P16
Medlem

19 mars 2010 11:59 | #13 kire597

lÄt dom inte snuta dig nÀsta gÄng bara xd

streetracing300kmh
P22
Medlem

19 mars 2010 12:32 | #14 streetracing300kmh

500 spÀn fy för fan det Àr hjÀvligt mycket för att cykla pÄ en hjÀvla gÄgata!!! farbror polis ville bara hjÀvlas med dig för att dom hadde inget annat och göra..

Borttagen medlem

19 mars 2010 14:14 | #15 Avslutat konto

GÄgata, sÀger det ordet dig nÄnting? Heter inte cyckelgata precis. Brukar vara förbud för man vet jue aldrig, kan komma ut en barnvagn och poof sÄ kan nÄnting vÀldigt dÄligt hÀnda.

Borttagen medlem

19 mars 2010 14:16 | #16 Avslutat konto

den svenska polisen Àr ju Ät helvete nu för tiden...lÀser man tidningen ser man "Polis glömde barn-porr i tvÀttmaskinen", "Polis Ätalad för sexbrott" "Polis ollade polisbil", "Polis Ätalad för racistiska brott" och till och med "Den svenska polisens brott" assÄ SHIT va i helvete hÀnder nu? Poliser brukade vara nÄgot man sÄg upp till! Men va fan...Nu nÀr man ser en polis tÀnker man: "Undrar vad han har haft för sig" ska man behöva tÀnka sÄ? Och det dÀr lÄter som en jÀvla hög böter för en sÄdan sak. Du borde nog kolla upp med nÀrmaste polis lokal om det Àr rÀtt.

MVH: Dennis

Borttagen medlem

19 mars 2010 14:49 | #17 Avslutat konto

HAHAHAHHHAHHAAHAHAHAHAH

polis ollade polisbil VAFAAN! vad Àr det för polis?

se1iger
P19
Medlem

19 mars 2010 15:52 | #18 se1iger

Skrivet av Johde View Post
den svenska polisen Àr ju Ät helvete nu för tiden...lÀser man tidningen ser man "Polis glömde barn-porr i tvÀttmaskinen", "Polis Ätalad för sexbrott" "Polis ollade polisbil", "Polis Ätalad för racistiska brott" och till och med "Den svenska polisens brott" assÄ SHIT va i helvete hÀnder nu? Poliser brukade vara nÄgot man sÄg upp till! Men va fan...Nu nÀr man ser en polis tÀnker man: "Undrar vad han har haft för sig" ska man behöva tÀnka sÄ? Och det dÀr lÄter som en jÀvla hög böter för en sÄdan sak. Du borde nog kolla upp med nÀrmaste polis lokal om det Àr rÀtt.

finns högre för en "mindre" sak :) 2000 spĂ€n för at köra över ett helstrĂ€ckad linje, 2000 om man gör u-svĂ€ng pĂ„ en korsning. 2000 spĂ€n för fortkörning (2000 frĂ„n 5-10 km/h, 4000, 11-20 km/h, eventuellt avdrag pĂ„ körkortet osv.) 1500 för att GÅ mot rött, 1500 för att gĂ„ pĂ„ motorvĂ€ng eller andra vĂ€gar som man inte fĂ„r gĂ„ vid, 2000 för att inte följa vĂ€jningsplikten, 1000 för att inte följa dragkedjeprincipen (eller vad den heter) nĂ€r det Ă€r mkt trafik och flyter dĂ„ligt.

finns mÄnga andra saker som ocksÄ kan stÄ en dyrt :)

Traviss
P15
Medlem

19 mars 2010 16:47 | #19 Traviss

DEt Àr vÀl endÄ ganska bra? Du kommer juh aldrig göra det igen. Och inte heller kommer nÄgon av diina kompisar som du berÀttat det för att göra det nÄgon gÄng.

Lillavargen
P20
Medlem

19 mars 2010 16:55 | #20 Lillavargen

Skrivet av Johde View Post

FÄr jag pÄpeka att i sverige hÀnder det inte sÄ ofta sÄ dÄ blir dom sakerna stora.
Och ta tex 4 mörka killar tog 2 vÀktares batonger och sparkar ner dom, helt utan anledning, Àr det rÀtt?

1 2

Skriva inlÀgg?

Logga in för att svara i trÄden.