2012 (inte filmen)
29 juni 2010 05:23 | #84 Gsus
2012 kommer planeterna i vÄrt solsystem att stÄ pÄ rad ! enda ja kan tÀnka mig e att jordens bana runt solen kan Àndras lite men de skulle ja inte tro..
och alla jÀvla tattare som sÀger att solen ska göra nÄnting.... hur faaaaaaaaaaaaan rÀknar man ut att en sol ska fÄ utbrott om nÄgra tusen Är? -.- pÄ en jÀvla stenplatta?!? ..
Ässo shit vah min kalender 2010-2011 slutar 2011?? :S kommer jorden gÄ under dÄ?? :S fast iofs vare inte en indian som gjorde den, kan jag lita pÄ den? : S
och OT: Illustrerad Vetenskap Àr fakta .. hÀnder ibland att dom fÄr kritik frÄn nÄgon som jobbar med Àmnet dom skrivit om ifall dom skrivit namnet fel
29 juni 2010 06:17 | #85 jilaeast
Om man sÀger sÄ hÀr, jag ska börja med nikotin igen, dricka nÄ jÀvulskt med chokladmjölk, knulla min brud 24/7 Köpa mig ett xbox 360 och sedan skita i om planeten fÄr punka eller om indianerna över hela planeten kastar kottar -.-
29 juni 2010 10:36 | #86 jontta
dom dÀr jÀvla maya indianerna har ju fel-.- hur mÄnga gÄnger har inte deras jÀkla kalender gÄtt ut? -.-'
29 juni 2010 10:36 | #87 jontta
dom dÀr jÀvla maya indianerna har ju fel-.- hur mÄnga gÄnger har inte deras jÀkla kalender gÄtt ut? -.-'
29 juni 2010 10:39 | #88 jontta
och alla jÀvla tattare som sÀger att solen ska göra nÄnting.... hur faaaaaaaaaaaaan rÀknar man ut att en sol ska fÄ utbrott om nÄgra tusen Är? -.- pÄ en jÀvla stenplatta?!? ..
Ässo shit vah min kalender 2010-2011 slutar 2011?? :S kommer jorden gÄ under dÄ?? :S fast iofs vare inte en indian som gjorde den, kan jag lita pÄ den? : S
och OT: Illustrerad Vetenskap Àr fakta .. hÀnder ibland att dom fÄr kritik frÄn nÄgon som jobbar med Àmnet dom skrivit om ifall dom skrivit namnet fel
hahahahahaaha diggar dig!!! :D hÄller med!!!
29 juni 2010 11:12 | #89 PublicInsanity
jorden kommer att leva nÄgra miljoner Är till. solen kommer att explodera dÄ. precis som alla andra solar
30 juni 2010 01:52 | #94 DAGGWEN
jag tror att om nÄgra miljoner Är blir det en supernova.Det fick jag reda pÄ i tekniska museet i stockholm:p
27 oktober 2010 18:31 | #95 Eliasden3dje
AssÄ solen KOMMER explodera, vÄr stjÀrna Àr bara nÄn miljard Är gammal, alltsÄ vÀldigt ung för en sol, nÀr den ska explodera, kommer vi mÀrka det Là à à à à à NNGGT innan, vi kommer för fan inte bara stÄ o titta pÄ solen sen POFF, dÀr försvann den:/
Men det med 2012, sjÀlv tror jag att jorden kommer vÀrmas elr nÄtt, men som andra i denna trÄden sÀger, maya indianernas kalender kan ju inte va hur lÄng som hellst? dom bara bestÀmmde nÀr det skulle bli slut sÄ man fÄr köpa en ny kalender![]()

![]()
27 oktober 2010 18:43 | #96 xxemostaylxx
Mayaindiarnerna sa ocksa att jorde skulle ga under 2000 men ikke
men en rolig sak ar att maya indianerna har sagt att dom har gomt en klocka i pyramiderna i Egypten och om man hittar klockar kan man vrida tiden typ flera miljader ar fram sa den gar under det aret hahaha
27 oktober 2010 18:45 | #97 xxemostaylxx
vetenskaplig fakta ...som nog 'nd[ inte 'r bevisad ar att jorden kommer sluta som solen om cirka 5miljader ar!
2 november 2010 00:28 | #98 Avslutat konto
massa peruanska jÀtte-marsvin kommer Àta upp alla mÀnniskor!!
2 november 2010 02:35 | #99 zulatomten
Det kommer en planet och krashar med jorden. comfirmed
"21 december - Mayakalenderns innevarande stora Ärscykel om 5 125 Är Àr till Ànda."
Source
"Mayakalenderns stora Ärscykel, era, omfattar 13 Baktun, tiden 3114 f.Kr.  2012 e.Kr., med Holocén notation 6887  12012. Vid det valet verkar talmystik snarare Àn nÄgon naturlig cykel ha spelat in. Att lÀgga mÀrke till i dag Àr att cykeln slutar den tjugoförsta december 2012."
Source
DÀrför man tror dessa saker Àr sanna Àr för att deras kalendrar har visat solförmörkelsrar/vulkanutbrott/extrema hög & lÄgvatten tider som har hÀnt detta Är hundrandet, för 5 tusen Är sen, man hade inga super datorer med internet eller liknande utan man lÀste det pÄ stjÀrnorna eller nÄt.
2 november 2010 02:41 | #100 cerio
Om det nu Àr sant eller inte gÄr ju inte att faststÀlla förrÀn 21 Dec 2012 :P
ps.
Ganska kul att folk bara kastar undan teorin som ingenting. "Tss det Àr bara skitsnack och massa hokus pokus.". Men sÄ sitter dessa folk och accepterar religion precis som om dessa vore mer troligt x_X

P21
Medlem
28 juni 2010 23:18 | #81 fgjn
bevis? Det finns ju bevis pÄ att det flesta "hokus pokus" INTE existerar