2012 (inte filmen)
3 december 2009 23:11 | #43 person
vad som Àn hÀnder Àr det ett perfekt tillfÀlle för terorist atacker.
14 juni 2010 11:08 | #44 JonathanSweet
nÀÀÀh, vi har flera Är pÄ oss, maya, nostradamus, osv ville bara berÀtta en spökhistoria. antingen den 13 april kommer en asteroid apophis ''the killer'' trÀffa jorden Är 2036. eller sÄ nÄgon gÄng pÄ 2060-talet sÄ du behöver inte vara rÀdd.
14 juni 2010 11:10 | #45 JonathanSweet
enligt rysslands-planerna ska dom försöka stoppa apophis att trÀffa jorden.
14 juni 2010 12:17 | #46 aSdaF
Men som sagt... Mayafolket förutspÄdde ju tsunami katastrofen i thailand för nÄgra Är sen...
14 juni 2010 12:20 | #47 normex
jag tror inte pÄ det,eftersom dom har sakt förut att vÀrden skulle gÄ under..men den har inte det Àn :S sÄ orka tro pÄ sÄnt skit
14 juni 2010 12:43 | #48 Najo24
ush palla vi skulle vÀl egentligen ha dött Är 2000? eller va det inte tjöt om just Är 2000
14 juni 2010 13:23 | #49 Allatius
Polerna flyttar sig hela tiden. Men det Àr möjligt att just dÄ 23/12-12, att dem flyttar sig extremt.
Och ja, Maya förutspÄdde att mÄnga skulle dö dagen dÄ tsunamin kom fram ur sin hÄla.
Och ja, Maya förutspÄdde att ett stort krig skulle börja dagen dÄ första vÀrldskriget började.
Och ja, Maya förutspÄdde att ett stort krig skulle börja dagen dÄ andra vÀrldskriget började.
Men dem förrut spÄdde inte vilka lÀnder som skulle gÄ i krig. Eller hur mÄnga som skulle dö.
Deras kalender tog slut av en anledning, vilken vet man inte Ànnu.
14 juni 2010 13:28 | #50 Ronney
http://www.youtube.com/watch?v=iloM0vjEAMY
kolla ALLA 3 delar, det berÀttar mycket.
15 juni 2010 17:33 | #51 stekarnflame
Svar nej, enligt NASA sÄ ska ingenting hÀnda Är 2012... du behöver inte vara orolig. faktum med att detta vart populÀrt först efter filmen, men teorin har faktiskt funnits i Ärtusenden, men ingen har brytt sig. jag tror vi ska vara kritiska mot detta. Likt andra filmer som har skrÀmt folk genom tiderna. Som t ex hitchcoocks "psykoo" som gjorde att mÄnga inte vÄgade duscha efter ha sett filmen. mÄnga trodde att en gammal kvinna skulle stÄ med en kniv bakom draperiet varje gÄng de duschade. men nu Àr inte folk lÀngre rÀdda för det, för man har insett att de stÄr inte en gammal kvinna utanför duschen varje gÄng man duschar... hÀnger ni med? Jag tror filmen "2012" Àr exakt likadan... vi... eller ja inte jag... men mÄnga Àr rÀdda för att nÄgot kommer hÀnda Är 2012, det Àr jag tyvÀrr kritisk emot, men det Àr inte omöjligt, jamena nÄgon galning kan ju fÄ för sig att sprÀnga Jorden i tusen bitar... vem vet? xD
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har du nĂ„gon annan frĂ„ga? Funderar du ofta pĂ„ olika saker? Ăr du en grubblare? Gör sĂ„hĂ€r: tryck pĂ„ fliken "Sök" hör i forumfliken, i sökrutan skriver du "FrĂ„ga Flame"... stĂ€ll din frĂ„ga dĂ€r, vilken som helst och jag gör allt för att svara pĂ„ den sĂ„ gott jag kan :D Hade bra :D
15 juni 2010 17:41 | #52 YooNet
mayaindianerna spÄdde mÄnga solförmrkelser och dylikt som tillslut slog in sÄ de kan Àven ha rÀtt om 2012. tror dock inte det.
Vad har det med saken att göra? Man kan förutspÄ vulkanutbrott med hjÀlp av mÄnen, sÄ att dom kunde förutspÄ solförmörkelser Àr 'logiskt'
Förövrigt sÄ Àr det sÄ att dom TROR att det nÄgot hÀnder dÄ, dvs att Gudarna ÄtervÀnder till jorden.
[/quote]De anvÀnde avancerade matematiska formler för att förutse massa saker som skulle hÀnda t.ex solförmörkelser men det gÄr inte att rÀkna ut nÀr jorden gÄr under av övernaturliga anledningar. Och de sa bara att nÄtt stort skulle hÀnda som förÀndrar vÀrlden och att deras kalender tog slut dÄ men det betyder inte att hela vÀrlden dör. 2012 Àr lika korkat som y2k
15 juni 2010 18:16 | #53 TwiztarN
ItŽs going to be amazing (om det skulle hÀnda men det kommer det inte iaf nt 2012)
15 juni 2010 18:27 | #54 Avslutat konto
de Àr nog dÄ jag fÄr ett MVG ;o
15 juni 2010 18:32 | #55 swechover
2012=Y2K precis som nÀr Är 2000 stod vid dörren sÄ blev folk helt j*vla psyko och köpte generatorer och matproviant m.m men vad hÀnde jo absolut ingenting förutom en massa miljöförstöring frÄn festandet och samma sak med detta det Àr som michael moore sa "NÀr folk Àr rÀdda sÄ köper folk mer saker" dÀr har vi svaret affÀrer och företag och lÀnder allmÀnt lever pÄ att folk Àr rÀdda.
17 juni 2010 11:28 | #57 LjtnantLagg
vad jag har lÀst sÄÄ blir det bara ett par tekniska avbrottt pÄgrund av solen iaf orkar nt skriva mer
17 juni 2010 11:41 | #59 Jolle133
men Är 2000 gick inte jorden under och nu sÀger dom 2012 pÄ grund utav den dÀr Filmen 2012 vrf ska man tro pÄ de ;)
17 juni 2010 12:04 | #60 eKeD
kanske partikelacceleratorn kommer ödelÀga jorden? den som skapar svartahÄl för er som inte har lÀst (om den kommer igÄng Är 2012)

svara snÀlla!
30 november 2009 17:37 | #41 Avslutat konto
Att polerna kan byta plats Àr högst sannolikt, dÄ det har hÀnt tidigare (flera miljoner Är sedan) men att det skulle hÀnda 2012 Àr dock en annan sak.