2012!

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 16
oo7
P32
Medlem

20 september 2009 23:47 | #81 oo7

det blir ingen domedag men däremot blir det naturkatastrofer jorden går inte under

Borttagen medlem

21 september 2009 22:56 | #82 Avslutat konto

Vad jag har hört så är de ganska mycket bullshit med de dära. En massa feltolkningar och grejer. Men man ska ju inte lita till hundra procent på de man hört.

powerman
P27
Medlem

23 september 2009 18:36 | #83 powerman

Meninglöst att tro på någonting som några berusade indianer klottrade ner på en sten för tusentals år sedan. Ännu värre är ju att det var stjärnorna som berättade om undergången för dem.
Bullshit är nyckelordet.

Zeell
P24
Medlem

23 september 2009 19:16 | #84 Zeell

Skrivet av ToxicOxygen View Post
Nu är jag riktigt rädd och har panik! jag har aldrig brytt mig om sånna saker som jordens undergång och sånt men nu fick jag reda på det här om 2012 den 21 december och då kommer jorden gå under allting kommer att rasa samman för jordens position kommer ändras i mellan vårt system så snälla kan någon överbevisa det här eller nått snälla!!!

Vad jag har förstått så är det nån gammal befolkning som hade en kalender som tog slut 2012, dock så står det inget om domedagen.

1Esseboy1
P24
Medlem

23 september 2009 21:15 | #85 1Esseboy1

det är en solstorm som är på väg (kanske) som kan göra att vi blir utan alla el prylar i ca 1månad thats it

Borttagen medlem

23 september 2009 22:31 | #86 Avslutat konto

1/ Tror inte att det kommer blir jordens undergång faktisk, men där emot så blir det kanske en naturkatastrofer pga att solen solstormar kommer för lång ut from sin område eller vad den än fan heter. Det kan leda till att 3/4 av jordens yta blir....en mikro och vi är popcorn så klart.

2/ År 2012 säger det också att det Apophis 99942 (asteroid) kommer så nära jorden så att den kan träffa våra satellitbana i rymden så att den ändrar kurs och kommer träffa jorden år 2036 det vill säga jordens undergång.....
(De är nästan 75% säker på att det kommer verkligen hända så just nu håller forskarna skaffa fram en lösning, hittills har de tänkt att placera en bomb som är 50 gånger så större än Hiroshima på asteroiden och BOOM)

3/ Vi människor försöker att skjuta en atom mot varandra för att se om våran galax är skapad så. De testar det i gränsen mellan Frankrike och Österrike, Många säger att en Svarthål kommer uppstår och suger upp jorden = Jordens undergång..... ( det har prövat och se vad som händer fast det händer inte så mycket)

4/ Global uppvärmning = confused

5/ nån telefon sms skämt säger att jorden går under imorn glare

6/ 3:e Världskrig? Atombomb Krig?

7/ Om de där gamla befolkning kalendern sak.... vad för bevis har den?

Enligt vissa som säger att det "är" solen som dö inte jorden, så tänk om, inget på jorden överlever utan sol... Undergång glare

Men ändå blir jag mig inte ett skit vad som kommer att hända....mellowe
http://www.thepoleshift.com/

hilding
P30
Medlem

23 september 2009 23:22 | #87 hilding

Mayakalendern slutar år 2012 men det står ingenting i den som visar på att jorden kommer gå under just då, det är bara en teori som vissa forskare dragit efter att ha fått fram att mayaindianerna var mycket goda astronomer och matematiker så oroa er inte över just den teorin.

Sedan det där med solstormarna, det stämmer faktiskt men som vissa här inne på forumet verkar tro så kommer vi faktiskt inte att rostas till döds, det är ju bara befängt. Det som kommer hända är att solstormen slår ut våra elektriska prylar på grund av att det rubbar jordens magnetfält. Detta har hänt förut om än inte i lika stor skala. Det som hände den gången var att vissa elektriska apparater slogs ut eller tog eld och man kunde dessutom se ett helt makalöst norrsken på stora delar av jorden där man vanligtvis inte kan se dem. Visst, vi skulle få oss en rejäl törn på många sätt och vis om det inte går att göra någonting åt detta, men det kommer inte bli världens undergång.

oo7
P32
Medlem

24 september 2009 15:08 | #88 oo7

Som sagt Allting är Teori av all fakta vad som kan hända. Det som finns inget som tyder 100% på att det finns nån möjlighet att det kommer att inträffa en krasch mot jorden.
Vi säger ex. det finns bilar krasch kan inträffa = Asteroider eller asteroider finns Krasch kan inträffa.

Vi ser en Meteor som färdas mot jordens riktning krasch kan inträffa men hur stor e chansen?
Tänk så finns det en annan Meteor som just i den tillfället går emot den Meteoriten det är de Forskarna inte ser dem kan bara se hot som kan in träffa men dem kan inte förutspå vad som kan hända med Meteoren. Allting är Teori.

Men jag säger inte att vi ska hålla Guarden nere man ska alltid vara förbered av all hot som kan inträffa mot oss.
Vi skall ha teknologin för att kunna försöka stoppa all hot mot jorden.

Allting som inte kan bevisas är teori som att tro, saken är den finns(meteortiden) kan inträffa mot jorden är bevisat från miljoner ljus år, men det finns ingen bevis på att det finns en meteor som kollidera mot den meteortiden vid en annan tillfälle som forskarna har inte räknat ut och får den att ändra kurs så den åker mot en annan riktning.

miniwatch127
P22
Medlem

24 september 2009 15:33 | #89 miniwatch127

Skrivet av Slarbar View Post
Men faktiskt om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det är fejk! för alla andra gånger dom har sagt att jorden ska gå under har det hänt? nopp så endast därför annars är väl teorin logisk och pålitlig
Ohh jag har aldrig påstått att Jorden ska gå under, bara att sol-utbrottet och Mayas kalender sammanfaller på ett fascinerande sätt.

Den här gången vet vi mer och allt stämmer, jag tror ju att vi dör... passa på att ha sex innan du dör -.-

1Esseboy1
P24
Medlem

24 september 2009 15:53 | #90 1Esseboy1

Skrivet av hilding View Post
Mayakalendern slutar år 2012 men det står ingenting i den som visar på att jorden kommer gå under just då, det är bara en teori som vissa forskare dragit efter att ha fått fram att mayaindianerna var mycket goda astronomer och matematiker så oroa er inte över just den teorin.
Sedan det där med solstormarna, det stämmer faktiskt men som vissa här inne på forumet verkar tro så kommer vi faktiskt inte att rostas till döds, det är ju bara befängt. Det som kommer hända är att solstormen slår ut våra elektriska prylar på grund av att det rubbar jordens magnetfält. Detta har hänt förut om än inte i lika stor skala. Det som hände den gången var att vissa elektriska apparater slogs ut eller tog eld och man kunde dessutom se ett helt makalöst norrsken på stora delar av jorden där man vanligtvis inte kan se dem. Visst, vi skulle få oss en rejäl törn på många sätt och vis om det inte går att göra någonting åt detta, men det kommer inte bli världens undergång.

Det är en chans på ca 2000 har jag lästa i illustrerad vetenskap så det är fejk att det skulle vara 90% chans!!!!!!!
och det är år 2029 som det händer btw och 2036 som det kanske händer så FEJK kommer ej att hända

Jontan21
P22
Medlem

26 oktober 2009 11:46 | #91 Jontan21

sa dom inte att jorden skulle gå under nyårsafton 1999 jorde den det nej

Spheredude
P27
Medlem

26 oktober 2009 12:26 | #92 Spheredude

Alltså det är idioti att gå runt och tänka på det. Man ska leva exakt som man skulle gjort annars om inte någon idiot fick för sig att han kunde spå framtiden i stjärnorna. Alla vill ha någonting att tro på, det är samma sak som att tro på gud. Går världen under, vilket vore helt absurt korkat så visst. Det drabbar exakt allting vi någonsin brytt oss om. Så vad gör det för skada? Inte så att någon människa kommer gå och vara ledsen över att alla ha dött. Nej han kommer också ha dött. All tanke av våran existens kommer vara utplånad. Dör vi så dör vi HELT. Ser inte hur det skulle kunna vara något problem. Visst det är kul att leva. Ni ska bara inte gå runt och TRO på att det kommer hända, även om det gör det, för ni kommer bara göra massa fuckade val. Världen kommer INTE att gå under, finns ingen hur som helst vetenskap på det. Så det är ungefär lika stor chans att gud skulle hoppa ner på jorden. Tro på er själva istället för skit ni hör.

blablabla2
P23
Medlem

20 november 2009 23:21 | #93 blablabla2

Skrivet av teffe2 View Post
Nu är jag riktigt rädd och har panik! jag har aldrig brytt mig om sånna saker som jordens undergång och sånt men nu fick jag reda på det här om 2012 den 21 december och då kommer jorden gå under allting kommer att rasa samman för jordens position kommer ändras i mellan vårt system så snälla kan någon överbevisa det här eller nått snälla!!!

Haha, har du tänkt på att våran tidsräkning inte stämmer överens med mayas? har du tänkt på att jorden funnits i miljarder år? det kanske var så att den skulle gå under år 2012 under jordens levnads år?

Nej jorden kommer inte gå under, maya kanske inte hann göra mer av sin kalender? Spanien förstörde nästan alla saker som maya hade gjort. jorden kommer gå under av antingen krig, svart hål eller när våran sol blir en röd jätte.

Forskare tror jorden kommer överleva även när solen blir en röd jätte. smile

blablabla2
P23
Medlem

20 november 2009 23:24 | #94 blablabla2

Skrivet av AsianFreak View Post
1/ Tror inte att det kommer blir jordens undergång faktisk, men där emot så blir det kanske en naturkatastrofer pga att solen solstormar kommer för lång ut from sin område eller vad den än fan heter. Det kan leda till att 3/4 av jordens yta blir....en mikro och vi är popcorn så klart.

Det hände någon gång på 1800 talet också. Så då skulle det redan varait en naturkatastrof.

martin16
P26
Medlem

21 november 2009 00:18 | #95 martin16

Skrivet av oo7 View Post
Allting är TEORI och inte FAKTA vilket innebär att det kanske inte ens kommer att ske eller inträffa. Att det är professorer som forskar och försöker tolka vad mayafolkets profetia kalender som är runt 4000 år gammalt är som att gissa sig fram vad dem vill säga. Om man inte har blivit lärd av nån som kan ett språk upp till 100% hur ska man då kunna ett språk? Dem kanske har 50% rätt och 50% gissat vilket innebär kan var fel. Obs! Ni som fortsätter läsa detta så vill säga att allting är en TEORI och inte FAKTA en sammanfattning från en del information vad jag har fått från youtube o google. Det sägs att år 2012 12 dec så kommer jorden att gå under pga en jätte stor planet som heter Nibiru som cirkulerade runt vårt solsystem för ungefär 4000 år seden, den kommer nu att komma tillbax pga sin graviditet, en del säger att den kommer att krocka in på jorden om inte så kommer den att passera förbi jorden. Med sin enorma graviditet så kommer det att orsak en massa naturkatastrofer här på jorden så som klimat förändringar vilket kallas oxå Poleshift. Det kommer att uppstå regn snö hetta storm allt på samma gång överallt här i världen. Med sin enorma graviditet så kommer jorden då att snurra andra hållet. Ifall detta kommer att ske så tror jag själv att människan inte kommer att utplånas helt utav naturkatastrofen. Det sägs poleshift eller naturkatastrofen kommer att ske i 7 dagar och att Nibiru kommer då att åka ut från vårt solsystem igen. För ungefär 4000 år sen så cirkulerade Nibiru i vårt solsystem. Nibiru har en måne som efter liknar vårt planet jorden dvs ozonlagret, klimaten, vatten, m.m. Den Månen/planeten som cirkulerade runt Nibiru sägs då att finnas liv, en ras som kallar sig för Annunaki det sägs att dem är mycket mer intelligentare än människan dels längre, större och starkare. Vad som fick planeten Nibiru att gå ur vår solsystem vet jag inte. Men innan Nibiru var på väg ur vårt solsystem så passerade den jorden, så som den kommer att göra 2012 12 dec. Det var då några av Annunaki passade på att fly till jorden för att bosätta sig där för att överleva. Dem skulle skapade en ras som skulle efterlikna sig själva i den nya planeten för att använda dem som slavar, igenom detta så klonade dem sig själva med att ta ute en del av deras DNA hur det gick till vette fan. Den nya rasen är då människan alltså babyloniska och sumeriska folket var då dem första civilisationen på jorden. Nu har människan fått en del av deras egenskaper och fungerar nästan som dem. Människan blev dels lärd av deras teknologi hur man bygger och hitta mat eller föda. Det använde människan till att bygga pyramid som dem skulle bo på. Självklart skulle människan till be dem som något gudomlig pga att det var dem som skapade och lärde människan. Dem var dels mkt större, intelligentare och starkare. Vad som kommer att hända 2012 12 dec så sägs det att den brinnande planeten Nibiru kommer att komma tillbax. Själv har jag sökt och kollat upp på google me sök ordet: Earth-Like planet. Astronomerna har då hittat en planet som efterliknar jorden vilket betyder att det kan vara Annunaki's planet. BBC news TEXT http://news.bbc.co.uk/...cience/nature/4647142.stm Om Planet X d.v.s Annunakis Planet. FOXnews media http://www.youtube.com/watch?v=0qkJUh3s7kc Om Evolutionen, Annunaki och sist Nibiru

du menar nog gravitaion och inte graviditet^^ men annars så om nu niburi skulle åka förbi jorden om 3 år så hade någon forskare sett den himlakroppen för länge länge sedan :P

Borttagen medlem

21 november 2009 02:14 | #96 Avslutat konto

Dem som skrev kalendern tröttnade ju och satte dit en domedag 2012! (om det inte var så att den bara slutade då, för då hade dem bara tröttnat på att skriva mer).... Inte lätt när man inte hade OpenOffice eller Microsoft Office på den tiden!

Banangubben
P24
Medlem

21 november 2009 04:53 | #97 Banangubben

ja, liksom dom kom allafall fram till 2012, dom hade nog bara inte tid att skriva alla dagar som kommer och så... för liksom vem skulle orka med de?

Strang
P29
Medlem

21 november 2009 13:39 | #98 Strang

Herregud. Den som tror på detta måste vara riktigt dum, på ett utvecklingstört sett. Det är bara en konspiration!

razzzza
P24
Medlem

21 november 2009 14:25 | #99 razzzza

Hahaha det kommer vara epic !, Jag ska spela Css och lägga upp här på jesper.nu 2012-12-24!

ToxicOxygen
P26
Medlem

11 januari 2010 17:24 | #100 ToxicOxygen

Skrivet av razzzza View Post
Hahaha det kommer vara epic !, Jag ska spela Css och lägga upp här på jesper.nu 2012-12-24!

ÄGD! för det kommer hända 2012-12-21

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 16

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.