2012!

1 .. 10 11 12 13 14 15 16
erikbanan
P23
Medlem

6 augusti 2011 18:05 | #281 erikbanan

man spåde för runt 500 år sedan att en som heter hitler skulle försöka ta över världen har jag hört :) har jag hört...

venne vrf jag skriver det här , har tråkigt

brainfuck
P23
Medlem

8 augusti 2011 10:11 | #282 brainfuck

Skrivet av erikbanan View Post
man spåde för runt 500 år sedan att en som heter hitler skulle försöka ta över världen har jag hört :) har jag hört...

Var inte dum nu...

Saga-Chan
F22
Medlem

8 augusti 2011 18:56 | #283 Saga-Chan

men asså, har jorden gått under alla andra gånger dom sagt att den ska det? Svar: nej, så varför skulle den gå under den 21 december??? jag var i USA när dom sa att jorden skulle gå under för nån månad sen, men den gick inte under? man ska inte tro på sånt.

brainfuck
P23
Medlem

8 augusti 2011 19:13 | #284 brainfuck

Skrivet av Saga-Chan View Post
men asså, har jorden gått under alla andra gånger dom sagt att den ska det? Svar: nej, så varför skulle den gå under den 21 december??? jag var i USA när dom sa att jorden skulle gå under för nån månad sen, men den gick inte under? man ska inte tro på sånt.

Egentligen har de flesta gångerna varit överdrivna, om Nasa säger att de har sett en meteor som har 1/1000 chans att träffa jorden så säger AB att jorden ska gå under.

Vadsomhelst
P31
Medlem

8 augusti 2011 19:50 | #285 Vadsomhelst

Hahahaha, måste bara läsa aftonhoran 21 dec 2012 :D

Borttagen medlem

8 augusti 2011 20:01 | #286 Avslutat konto

Jag håller med om att människan ropat varg alltför många gånger. Men bara för att den inte gått under förut när vi sagt det så betyder det inte att den inte gör det nu, ett jäkligt dumt argument bara. Jag är dock väldigt skeptisk till att detta skulle ske, men ja, inte för att den inte gått under någon annan gång vilket vara det vanligaste argumentet härinne.

Xhinryuu
P29
Medlem

25 september 2011 19:45 | #287 Xhinryuu

Nej själv kommer jag nog poppa lite popcorn, öppna mig en burk med cola och sätta mig i en solstol i kallingar och skratta åt världen när det inte händer. Jag vet det låter jävligt kallt men man måste ju få göra något korkat precis innan världen går under om det nu skulle hända xD

Razzee
P24
Medlem

7 november 2011 21:50 | #288 Razzee

Jag hoppas du skojar.

manoo
P27
Medlem

7 november 2011 23:02 | #289 manoo

http://www.youtube.com/watch?v=FYLhXWiu630
hahahaha någon snubbe failar stort med cykel!!

Hagge17
P28
Medlem

14 november 2011 10:01 | #290 Hagge17

De som tror på den där skiten måste må jävla taskigt på nyårsafton varje år.

IronyFist
P29
Medlem

14 november 2011 16:12 | #291 IronyFist

Skrivet av spock View Post
Skrivet av erikbanan View Post

Var inte dum nu...

Sant faktiskt. Fast man spådde att namnet skulle vara Histler...

konjoja
P24
Medlem

14 november 2011 17:14 | #292 konjoja

2012 ÄGER!!!!

http://open.spotify.com/...ck/40JtLnXH5MO24gKGbQkk5j

XD

Jacko91
P28
Medlem

21 november 2011 13:01 | #293 Jacko91

Mayafolket, s kalender tar slut som sagt år 2012 , vad menas med det ?
Svar : Mayafolket såg det inte som slutet utan ett ny början på ett galax år, och vissa tror det kommer det inträffa en sorts upplysning till mänskligheten. Mayafolket räknade också ut att det skulle bli ett solmaximum det året. Vetenskapen säger det är så och så men dom kan inte förutspå framtiden inte heller erkänna att dom gammal civilisationerna var betydligt mer avancerade än vår , om man jämför med deras begränsade tillgångar och den tidens tekniskt kunnande . Ingen vet i dag vart dessa människor fick den kunskapen ifrån, och varför deras kultur och kunskap försvann. Vetenskapen vill inte erkänna all fakta, eller kanske den mest logiska ?
They came form haven to Earth .

MajorLenny
P25
Medlem

22 november 2011 09:41 | #294 MajorLenny

Vissa tror att mayafolket fick besök av en utomjordisk intelligent ras som hjälpte dem. När utomjordingarna lämnade mayafolket så gjorde de en kalender som har sitt slut år 2012, för att utomjordingarna ska återkomma då.

Jacko91
P28
Medlem

22 november 2011 15:09 | #295 Jacko91

Det har jag börjat inse nu det allt mer jag har läst och sett så finns ingen mer logisk förklaring , att avancerade högkulturer fick hjälp av en högre stående intelligens. Faraonerna var kungar , men inte vilka kungar som helst. Dom var prästkungar som fick mental kontakt med sina gudar, med andra ord No human race . Och jag hoppas en dag dom kommer visa sig och spränger vita huset i luften !
och avslöjar alla lögner som världens stormakter har blint nekat. Att Mänskligheten har inte fått kontakt med gudarna.

zerkhan
P28
Medlem

22 november 2011 16:09 | #296 zerkhan

Skrivet av Jacko91 View Post
Det har jag börjat inse nu det allt mer jag har läst och sett så finns ingen mer logisk förklaring , att avancerade högkulturer fick hjälp av en högre stående intelligens. Faraonerna var kungar , men inte vilka kungar som helst. Dom var prästkungar som fick mental kontakt med sina gudar, med andra ord No human race . Och jag hoppas en dag dom kommer visa sig och spränger vita huset i luften !
och avslöjar alla lögner som världens stormakter har blint nekat. Att Mänskligheten har inte fått kontakt med gudarna.

Men skärp dig nu. Gå inte på all skit du ser i youtube klipp. KÄLLKRITIK GOD DAMN IT! Varför har folk så svårt för det numera!?

Mayafolket, s kalender tar slut som sagt år 2012 , vad menas med det ?
Svar : Mayafolket såg det inte som slutet utan ett ny början på ett galax år, och vissa tror det kommer det inträffa en sorts upplysning till mänskligheten. Mayafolket räknade också ut att det skulle bli ett solmaximum det året. Vetenskapen säger det är så och så men dom kan inte förutspå framtiden inte heller erkänna att dom gammal civilisationerna var betydligt mer avancerade än vår , om man jämför med deras begränsade tillgångar och den tidens tekniskt kunnande . Ingen vet i dag vart dessa människor fick den kunskapen ifrån, och varför deras kultur och kunskap försvann. Vetenskapen vill inte erkänna all fakta, eller kanske den mest logiska ?
They came form haven to Earth .

Och var har du fått detta ifrån? Det finns inget kvarlämnat där Mayafolket säger varför den tagit slut. Mest troligt är väl bara att dom inte orkar göra en kalender i evigheter, helt enkelt la dom ba av med den. Kanske man får ta upp den senare och fortsätta 2012 men som vi alla vet försvann ju Mayafolket.

Jesperlarsson77
P23
Medlem

22 november 2011 19:10 | #297 Jesperlarsson77

Så som jag har tolkat det efter att sökt mycket om det på Internet så påstod MayaIndianerna BARA att en stor förändring skulle ske , vilket kan vara exakt vad som helst?
Utan det där med Jordens undergång är USAs egna påhitt för att kunna göra en bra film o.s.v

DarkMiles
P21
Medlem

22 november 2011 20:23 | #298 DarkMiles

jorden går fan inte under 2012 den går under om 500 tusen elr miljoner år av 2 asteroider

Jacko91
P28
Medlem

23 november 2011 13:26 | #299 Jacko91

Citat:
[ [quote]Och var har du fått detta ifrån? Det finns inget kvarlämnat där Mayafolket säger varför den tagit slut. Mest troligt är väl bara att dom inte orkar göra en kalender i evigheter, helt enkelt la dom ba av med den. Kanske man får ta upp den senare och fortsätta 2012 men som vi alla vet försvann ju Mayafolket.[/quote

Jag hittat mkt om det här på internet och böcker och läst seriösa forum. Jag har ett djupt och öppet sinne och granskat och tänkt vad som är påhittat eller ej. För att få en klar bild måste man titta på många olika områden i ämnet och jag har hittat mönster i det material som finns tillgängligt inom olika områden i ämnet.

(Det finns inget kvarlämnat där Mayafolket säger varför den tagit slut. Mest troligt är väl bara att dom inte orkar göra en kalender i evigheter, )

Hur vet man det ?
Att dom inte orkade är ett dåligt svar , En kalender som byggdes på ett mattematiskt system , Var inte på långa vägar lika jobbigt som bygga statyer och som lägga tempelgrunderna .
Och hur förklarar man alla artefakter och inristade symboler som liknar varelser som inte vetenskapen kan för knippa med avbilder av människor man har funnit, även där finns troliga bevis , och på senare år har det kommit fram skelett som liknar missbildade människobarn men med felande länkar , kanske en korsning . Men människor tror ju dom vet bäst .

zerkhan
P28
Medlem

23 november 2011 15:01 | #300 zerkhan

Citat:
[ [quote]Och var har du fått detta ifrån? Det finns inget kvarlämnat där Mayafolket säger varför den tagit slut. Mest troligt är väl bara att dom inte orkar göra en kalender i evigheter, helt enkelt la dom ba av med den. Kanske man får ta upp den senare och fortsätta 2012 men som vi alla vet försvann ju Mayafolket.[/quote

Jag hittat mkt om det här på internet och böcker och läst seriösa forum. Jag har ett djupt och öppet sinne och granskat och tänkt vad som är påhittat eller ej. För att få en klar bild måste man titta på många olika områden i ämnet och jag har hittat mönster i det material som finns tillgängligt inom olika områden i ämnet.

(Det finns inget kvarlämnat där Mayafolket säger varför den tagit slut. Mest troligt är väl bara att dom inte orkar göra en kalender i evigheter, )

Hur vet man det ?
Att dom inte orkade är ett dåligt svar , En kalender som byggdes på ett mattematiskt system , Var inte på långa vägar lika jobbigt som bygga statyer och som lägga tempelgrunderna .
Och hur förklarar man alla artefakter och inristade symboler som liknar varelser som inte vetenskapen kan för knippa med avbilder av människor man har funnit, även där finns troliga bevis , och på senare år har det kommit fram skelett som liknar missbildade människobarn men med felande länkar , kanske en korsning . Men människor tror ju dom vet bäst .

Exempel plz? Jag menar, ditt inlägg angående Apollo 18 var ju så totalt overkligt. Du baserade dina fakta på en SPELFILM och kollade tydligen inte upp att Apollo 18 avbröts långt innan de ens åkte upp i rymden...
Att de inte orkar fortsätta syftar jag snarare på arbetet med att hugga ut skiten hela tiden. Kan ju ha känts aningen meningslöst att fortsätta flera tusen år i framtiden då dem inte ens lever längre?
Du kan inte sitta och komma med påståenden utan någon som helst källa, det fick jag åtminstone lära mig i mellanstadiet när jag skrev uppsatser!

1 .. 10 11 12 13 14 15 16

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.