Kurslitteratur

Yozo33
P28
Medlem

27 augusti 2013 17:56 | #1 Yozo33

Hej!

Jag ska från och med nästa vecka börja en kurs på högskolan. Den heter Endimensionell Analys och kurslitteraturen jag behöver är "Diehl, S: Inledande geometri för högskolestudier" + övningsboken. Jag undrar om det är någon stor skillnad från den trckta versionen 2009 jämfört med den som är tryckt 2010. Tror ni jag klarar mig med den tidiga (2009) versionen eller är det ett måste att ha den senare (2010)?

Tack på förhand!

IronyFist
P27
Medlem

28 augusti 2013 11:22 | #2 IronyFist

När jag pluggade på universitetet så verkade den största skillnaden mellan versioner tryckta olika år framförallt vara layouten och tillrättade stavfel och så. Om de olika tryckningarna är på varsin sida ett val så kan viss information ha blivit ändrad för att passa med det parti som styr just då men generellt sätt så är det ingen större skillnad.

Det dtörsta problem du lär få är att sidnummer inte stämmer överens med de som lektorerna säger är relevanta för det ni talar om, men annars så lär det inte vara nåt problem. Körde själv många av mina kurser med äldre böcker då de oftare gick att hitta på biblan vilket är bra mycket billigare än att köpa dom.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.