Köpa ny enhjuling!

Dovahking
P18
Medlem

29 april 2013 15:11 | #1 Dovahking

Hej Jesper.Nu! För ca ett år sedan så köpte jag en nybörjar enhjuling som jag har cyklat på ända tills nu. Jag har blivit ganska duktig på att cykla på den, men nu är jag sugen på att köpa en riktig. Jag har sett himsidor som Unicycle.se etc. Men jag vet inte riktigt vad jag letar efter. Jag vill helst ha en enhjuling för utomhusbruk, som är i bra kvalitet, som man kan både cykla långt på och göra tricks. Det är viktigt att den även kostar under 2500 kronor. Jag hittade flera freestyle enhjulingar, och dom verkade nästan perfekta, för mina krav. Men sedan märkte jag att dessa "Freestyle" enhjulingarna är för inomhusbruk. De enda enhjulingarna som verkar vara som freestyle fast för utomhus bruk hette "Street". Det stora problemet i det hela är att jag inte ser nånstans där dom säljer sådana. Vet någon en annan enhjulingssort som passar för mina krav, eller skall jag köpa en freestyle enhjuling och använda utomhus? Tack på förhand.

Dovahking
P18
Medlem

29 april 2013 15:12 | #2 Dovahking

Och när jag säger utomhusbruk så menar jag främst att cykla på cykelvägar/Grusvägar.

Dovahking
P18
Medlem

30 april 2013 22:54 | #3 Dovahking

Jag funderar på antingen denna. http://www.unicycle.se/enhjulingar/club-nimbus-19-trials

Eller denna. http://www.unicycle.se/enhjulingar/nimbus-ii-20

niten
P26
Moderator

2 maj 2013 14:42 | #4 niten

Ja jag kan ju inte så mycket om enhjulingar men den översta länken är ju en 20 tumamre och den undre 19 tum.

20 tummaren har ju fler ekrar som kanske gör så att däcket inte pajar så lätt ?

Men fråga i affärer vad dom tycker är bra..

Dovahking
P18
Medlem

2 maj 2013 15:49 | #5 Dovahking

Tack så mycket för ditt svar! Jag ska troligtvist köpa 20-tummaren ikväll! :) Du får stänga ner tråden nu om du vill. För att jag har nu fått svar på min fråga (Kind of).

IronyFist
P27
Medlem

2 maj 2013 18:34 | #6 IronyFist

Jag skulle rekommendera inte alls, farsan tyckte jag skulle lära mig när min bror köpt en...

Det slutade med att jag krossade min svanskota... Krossad svanskota gör fortfarande ont, även fem år senare :D

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.