Fiskar

jaggillarcod
P17
Medlem

16 augusti 2012 10:41 | #1 jaggillarcod

Tjena undrar om sötvatten fiskar kan bita mig nÀr jag Àr och simmar eller om dom bara struntar i mig.

IronyFist
P21
Medlem

16 augusti 2012 12:31 | #2 IronyFist

Nej, just sötvattenfiskar KAN inte bita dig, om dom försöker sÄ skapas ett sorts kraftfÀlt runt dig som just sötvattenfiskar inte kan ta sig igenom.

Lars-Olof
P61
Medlem

16 augusti 2012 15:03 | #3 Lars-Olof

Nej IronyFist, du har verkligen fel. Speciellt Maneoalis Trumpis har extremt stora kÀftar i förhÄllande till kroppen och tar alltid chansen pÄ att avrÀtta ett möjligt byte, och det kommer inte fram ett kraftfÀlt dÄ... Det blir djupa köttsÄr istÀllet.

blabarspaj
P13
Medlem

16 augusti 2012 15:11 | #4 blabarspaj

Lars-Olof vad dillar du om? Iallafall, dom flesta fiskar finner dig ganska sÄ ointressant, men att ta en tugga kött dÄ och dÄ Àr vÀl aldrig fel som aptitretare...

Var rÀdd. Var vÀldigt rÀdd. MÄnga vill Àta upp dig... dom skulle festa i mÄnader pÄ ditt livlösa och sönderbitna lik som Äker vartÀn vattnet för dig sÄ att alla olika fiskar vid olika hem kan fÄ en fin middag. Stann pÄ torran land för att vara sÀker. Men dÄ kan du bli trÀffad av blixtar och dö! Stanna i huset istÀllet. Men dÄ kommer en rÄnare och dödar dig sÄ du mÄste leva i panikrummet hela livet. Lev i panikrummet för att vara sÀker. Det Àr det enda bÀsta.

jaggillarcod
P17
Medlem

16 augusti 2012 17:44 | #5 jaggillarcod

Kan nÄgon hÀr vara seriös!?!?

alleisonline
P19
Medlem

16 augusti 2012 18:13 | #6 alleisonline

Risken Àr ungefÀr 70/30 att du blir biten. SÄ jag hade inte tagit risken. Just sötvattensfiskar Àr ju allmÀnt kÀnda för sitt aggresiva beteende och sin lust för mÀnniskokött. Jag badade i en liten insjö nÀra mitt hus förra sommaren och en regnbÄgslax bet av mig lilltÄn. Tyckte inte det svalkande doppet var vÀrt priset...

jaggillarcod
P17
Medlem

16 augusti 2012 18:40 | #7 jaggillarcod

Ja fast jag pratar om vatten pÄ typ 7 m dÀr det inte Àr sÄ mÄnga fiskar

balle100
P22
Medlem

16 augusti 2012 22:58 | #8 balle100

dem blir rÀdda för en sÄ dem inte biter Àn inte

RATTT
P18
Medlem

16 augusti 2012 23:30 | #9 RATTT

alla fiskar Àr skygga sÄ dom Àr förmodligen lÄngt ifrÄn dig eller inne i vassen nÀr du badar. du kan jÀmföra det med en sten. om du slÀnger ner stenen i vattnet sÄ blir fiskarna rÀdda och simmar ivÀg (du Àr en sten ^^)

alla de stora fiskarna Àr pÄ djupare vatten men ingen fisk hur stor som hÀlst skulle attackera en mÀnniska vör att vi Àr för stora. om du tittar pÄ nyhetterna sÄ hÀnder det kanske en gÄng varanat Är att nÄgon blir attackerad av nÄgon gÀdda (och de Àr pÄgrund utav att de har doppad tÄrna i vattnet sÄ att fisken ser en skadad fisk eller en flugga.

blade97
P16
Medlem

18 augusti 2012 10:34 | #10 blade97

^vÀldigt bra svar.

Skriva inlÀgg?

Logga in för att svara i trÄden.